חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העירייה חנכה ספריה חרדית, הציבור מאוכזב

הספרייה מכילה מגוון רחב של ספרי קריאה ותורה המותאמים לציבור הדתי, טענות קשות בקרב הציבור החרדי: "לא מסתפקים בספריה, העירייה לא עמדה בהבטחות ואף נועה בשנת שמיטה" | מילן מועלם

ביום שלישי השבוע חנכה עיריית אשקלון באמצעות אגף תרבות, נוער וספורט את הספרייה החדשה עבור הציבור הדתי – חרדי. על הקמת הספרייה שהייתה כל כך נדרשת עמל סגן ראש העיר, אברהם עשור. 

הספרייה ממוקמת בשכונת שמשון, ברחוב טשרניחובסקי 9 ומכילה בתוכה מאות ספרים המותאמים באופן פרטני עבור הציבור הדתי – חרדי אשר העלה צורך בפני הרשות לחומרי קריאה רלוונטיים עבור ילדי ובוגרי המגזר. 

פתיחת הספרייה החרדית. צילום: פוטו יוסי את עוזי

בפתיחה נכחו ראש מוסדות יצחק ירנן, הרב יצחק ברדה, ראש העיר, תומר גלאם, סגן ראש העיר, הרב אברהם עשור, חבר מועצת העיר, אבשלום יעקובי, מנהלת אגף תרבות, נוער וספורט, דפנה עמירה ביטון ותושבים וילדים רבים. 

ראש העיר, תומר גלאם: "אל הספריות העירוניות ברחבי העיר הצטרפה היום ספרייה ראשונה מסוגה בעיר שתיתן מענה לציבור הדתי-חרדי. בספרייה החדשה יוכלו ליהנות הקוראות והקוראים, ממגוון רחב של ספרי קודש, קריאה ועיון למגוון רחב של גילים, מעיתונות יומית וכתבי עת, מעמדות מחשבים כשרים ובעיקר, מפעילות פנאי ותוכן מעשירה ומהנה המותאמות במיוחד עבורם."

סגן ראש העיר, הרב אברהם עשור: "יגעת ומצאת, תאמין." (בבלי, מסכת מגילה – דף ו, עמוד ב). אשרינו שזכינו להגיע למעמד המרגש בו אנו חונכים את הספרייה החרדית הראשונה באשקלון. הספרייה נועדה על מנת לתת מענה לציבור רחב בהם ילדים ובוגרים המבקשים ליהנות משירות בסיסי המותאם לצרכיהם. אני מודה לראש העיר על התמיכה בפרויקט והוצאתו לפועל. נמשיך לפעול לטובת הציבור הדתי – חרדי באשקלון ולהביא להישגים ותוצאות במגזר. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה. עלו והצליחו."

חבר מועצת העיר, אבשלום יעקובי: "אנו רוצים להודות בשם הציבור על פתיחת ספריה שנותנת מענה לציבור החרדי-דתי. זו רק יריית פתיחה להקמת מתנ"ס חרדי שייתן מענה לאוכלוסייה הדתית-חרדית בעיר. נודה לראש העיר שכל ילדי ישראל שווים בעיניו."

הציבור החרדי מאוכזב: "הבטיחו הרים וגבהות, בפועל כמעט כלום לא התבצע" 

ואם מישהו בעירייה חושב שפתיחת הספרייה היא שתרצה את הציבור הדתי-חרדי בעיר אזי שהשבוע התברר שלא ממש.

בקרב הציבור ישנה אכזבה גדולה מהתנהלות העירייה שלטענתם, בתקופת הבחירות הבטיחה למצוא פתרון הולם לחוף הנפרד, להקים מתנ"ס חרדי ייעודי כמו בערים אחרות ואף להקצות חוגים המותאמים לילדי המגזר.

חי דהרי

 

גם חבר המועצה חי דהרי טוען שהבטחות רבות שניתנו לסיעתו בתקופת הבחירות כלל לא מומשו.

דהרי התייחס השבוע לפתיחת הספרייה ולאכזבה בקרב הציבור אותו הוא מייצג:" פתיחת המקום הזה מעידה רק על דבר אחד, חוסר התייחסות מתמשך למגזר שלם בעיר. המגזר החרדי סובל במשך שנים רבות ממחסור בתחומים רבים, אחד מהם זה תרבות הפנאי לילדים ונוער. כאשר שאר המגזרים בעיר נהנים מתקציבי עתק ומתנ"סים חדשים ברחבי העיר, את המגזר החרדי הנהלת העיר שמה בצד ובמקום להרים מערך של חוגים מותאמים ומרכז קהילתי ראוי, מקימים "ספרייה חרדית" שתשמש כפסלטר אל מול הצרכים האמיתיים ולא תיתן את המענה הדרוש. אני מתריע על כך כבר שנים ונלחם על מנת שתצא לפועל התכנית שתיתן את המענה האמיתי והראוי.פלסטרים לא יעזרו". 

מעיריית אשקלון נמסר:"הציבור הדתי-חרדי בעיר מקבל מענה בכל תחומי החיים בהיקפים שטרם נראו כמותם, כמו גם בסוגיית החינוך הבלתי פורמאלי. כך למשל, העירייה, באמצעות המרכזים הקהילתיים, מציעה מגוון של חוגים למגזר הדתי-חרדי בעיר ונקלט רכז חרדי שיעסוק בתחום וירחיב אף יותר את ההיצע ואת המענה בתחום לרווחת התושבים. במקביל, בימים אלה מתחילים לשפץ מתחם ייעודי להפעלת חוגים למגזר החרדי". 

ואם זה לא מספיק אז בכנס כשרות שנערך השבוע מטעם הרבנות באשקלון, נאם הרב הממונה על העיר והצהיר שהעירייה התעלמה מהלכות שנת השמיטה וביצעה עבודות גינון ושתילה חסרות תקדים לאורך השנה למרות שאסור היה לה לעשות זאת.

על פי היתר שקיבלה עיריית אשקלון מגוף פרטי המלווה רשויות מקומיות יחד עם הרבנות הראשית, לעיריית אשקלון היה אסור לשתול עצים ברחבי העיר בשנת השמיטה אלא רק פרחים מסוימים ובכל מקרה, כל חריגה מההיתר שהתקבל, היה אמור להיות מלווה בהיתר פרטני ועם זאת, כך מספרים ברבנות, העירייה כלל לא התייחסה לתוכן ההיתר והתנהלה כאילו לא הייתה שנת שמיטה כלל. 

"מה שעשתה עיריית אשקלון בשנת השמיטה הוא לא פחות מפשע ואני מודיע קבל עם ועדה שלא אישרתי זאת למרות שפנו אליי בימים האחרונים רבים וטענו כאילו היה לי חלק באישור עבודות הגינון והשתילה. שמי שורבב וחשוב לי לומר שאין לי חלק בהתנהלות העירייה", אמר אחד הרבנים מול כלל משגיחי הכשרות.

בעניין שנת השמיטה, בעירייה טוענים כי פעלו על פי היתר שניתן להם ולא חרגו מההנחיות שהתקבלו. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

הספרייה מכילה מגוון רחב של ספרי קריאה ותורה המותאמים לציבור הדתי, טענות קשות בקרב הציבור החרדי: "לא מסתפקים בספריה, העירייה לא עמדה בהבטחות ואף נועה בשנת שמיטה" | מילן מועלם
דילוג לתוכן