חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסעות או לא להיות 📸

בצל הלחץ הכלכלי הכבד שפוקד את תושבי העיר בימי הקורונה, מחיר ההסעות עולים. ההורים זועמים ואובדי עצות: "איש לא מתחשב בנו" .העירייה: "משרד החינוך הפסיק את ההשתתפות, המחיר קפץ" 📸מילן מועלם


ימים ספורים לפתיחת הלימודים והכאוס בעיצומו: אחרי שקיבלו הודעה על ביטול מערך ההסעות ואחרי שראש העיר הודיע שבסופו של דבר ההסעות לבתי הספר יפעלו, התברר להורים כי השנה הוחלט על העלאת התשלומים עבור השירות.

כידוע, מכיתה ה' ומעלה, ילמדו התלמידים יומיים בשבוע בלבד ולמרות זאת, מחירי ההסעות יתייקרו השנה בכמה עשרות שקלים, מ-180 ש"ח ל-220 ש"ח.

בעירייה יגבו תשלום מלא גם מתלמידים שלא יגיעו לבתי הספר באופן יומיומי לפי מתווה משרד החינוך ולמרות פניות ההורים השבוע לעירייה הוחלט להשאיר את המחיר החדש ולא להתחשב בצמצום ימי הלימודים.

אחת מהאמהות סיפרה: "מקבלי ההחלטות לא יכולים להאשים הפעם את משרד החינוך. מדובר בסבסוד של הרשות נטו. אני לא מבינה למה גובים מאיתנו מחיר מלא על יומיים בשבוע וגם לא קיבלתי תשובה מהעירייה בנושא. את מי אנחנו אמורים לממן? הרי אם מערך ההסעות פועל חלקית, גם התשלום שלנו ההורים אמור להיות חלקי. אני מקווה שראש העיר יעשה מעשה ויבטל את ההחלטה להעלות את מחירי ההסעות למרות הקורונה".

מהעירייה נמסר:" משרד החינוך הפסיק את ההשתתפות במימון שלו ובמקום להקפיץ את המחיר ל-360 (במקום 180) ראש העיר הנחה שהמחיר יהיה 220 ש"ח".


ואם לא די בכך, השבוע התבשרו הורים משכונות שונות כי ילדיהם בכיתות א-ב לא יהיו זכאים כלל להסעות. העירייה מנסה למלא את הכיתות בתוך השכונות ולכן לא תעניק הסעות מחוץ לשכונה לתלמידי כיתות נמוכות.

כך למשל, הורים שילדיהם לומדים בבתי הספר של שכונת שמשון ומתגוררים בשכונות אחרות, לא זכאים להסעות.

ההורים זעמו על ההחלטה וסיפרו כי העירייה במכוון או בתום לב, פוגעת בפרנסה שלהם בכך שלא יוכלו להגיע בזמן למקום העבודה ולכן הם חייבים את מערך ההסעות כפי שהיה נהוג עד כה. יש לציין כי חלק מההורים שולחים את ילדיהם ללימודים מחוץ לשכונה בשל העובדה שאחיהם הגדולים לומדים באותו מוסד חינוכי.

בעירייה אמרו: " ראש העיר בשיתוף ראש מנהל חינוך הנחה להמשיך את ההסעות גם בקרב תלמידי כיתות א-ג, שיש להם אחים בבתי הספר בתוך השכונות" .

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן