חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המפכ"ל הבא? ניצב יורם סופר מאשקלון מועמד מוביל לתפקיד

בתום כהונתו של המפכ"ל קובי שבתאי עשוי להחליף אותו אשקלוני נוסף – ניצב יורם סופר. בריאיון שהעניק אמש לחדשות 12 אמר: "אצלי לא סגרו כבישים במחאות נגד המהפכה המשפטית וכשסגרו כבישים טיפלתי בזה ביד קשה" | מילן מועלם 


מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שגדל באשקלון, צפוי לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים ומי שמוביל במירוץ לתפקיד הוא ניצב יורם סופר, בן 59, מפקד מחוז חוף של משטרת ישראל. סופר מתגורר באשקלון.

לאורך שירותו במשטרה שירת בתפקידי פיקוד ולחימה בימ"מ ובהמשך במחוז דרום כקצין מבצעים, כמפקד תחנות אופקים, אשקלון ובאר שבע, מפקד מרחב לכיש ובשנתיים האחרונות כמפקד מחוז דרום. סופר הוא בוגר תואר ראשון ותואר שני במדעי החברה והמכללה לביטחון לאומי.

סופר הוא המועמד המועדף על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אך בתקשורת המתנגדת לרפורמה המשפטית – לא יודעים איך להכיל את הניצב. 

בריאיון שהעניק אתמול לחדשות 12 התייחס סופר להפגנות בקיסריה במהלכם נעצרו 17 מפגינים, דבר שעורר ביקורת נגדו: "מגיעים כ-500 איש, עם עשרות רמקולים, שכל התחנונים של מפקד הכוח להנמיך את הרעש או להוריד את הרמקולים לא נעים, גם בעשר וחצי בלילה. זה נשמע לך סביר? בעיניים שלי זה בריונות. למה? כי מותר לכם? מה, כי עשיתם צבא? בחוק כולם שווים, אין לך זכויות יתר על אחרים. העצורים האחרים היו בתחנת חדרה, כי הם קוראים ל-500 איש לבוא לסגור את התחנה. זה מקובל עליכם שיסגרו תחנת משטרה?".

הכתב יוסי מזרחי התעקש והשווה את ההפגנה בקיסריה לתל אביב – אך סופר התעקש: "אתה חושב שלסגור כבישים, לשבת באמצע הכביש חמש, שש שעות, זה שיטה עובדת? אני לא מסכים לזה. אצלי לא סגרו כבישים במחאות נגד המהפכה המשפטית וכשסגרו כבישים טיפלתי בזה ביד קשה – ככה אני חושב שצריך לטפל בזה". 

עוד אמר: "בריונות היא בריונות. אם צריך לעצור את המוחים אז צריך לעצור אותם ואם צריך לפזר אותם אז יפזרו אותם. למה צריך לאפשר שמונה חודשים את אותה הפגיעה בציבור?", תהה ניצב מחוז חוף. "אם רוצים להפגין בקשר לדמוקרטיה יש בחירות – אני לא הכלי".

על מועמדתו לתפקיד המפכ"ל אמר: "חובת ההוכחה היא עליי. בעיניים שלי, זה לא רלוונטי אם אני אהיה מפכ"ל או לא. זה רלוונטי בהסתכלות קדימה, על איך אתה מצמיח מועמדים שיהיו טובים, שיהיו ראויים, שיש להם בסיס ועמוד שדרה ואפשר לסמוך עליהם. אני צריך לסגור את העיניים, להסתכל על כל אוכלוסייה כשווה בעיניי ולעשות את האיזונים בתוך הדבר הזה מסביב".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן