חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המעון נסגר, ההורים זועמים

ללא צפי לחזרה וללא החזר כספי: הורי מעונות עמק האלה מעלים טענות קשות על התנהלות העירייה ומצפים לתשובות | מילן מועלם

כפי שפורסם כאן לראשונה, מעונות החברה העירונית באגמים נסגרו היום בשל וירוס שגרם לתחלואה בקרב למעלה משלושים פעוטות. בכלל הקבוצות במעונות ישנם כ-150 ילדים. 

ההורים קיבלו הודעה בצהריים ממשרד הבריאות על סגירת המעונות וטוענים שזו אינה הפעם הראשונה שישנו וירוס דומה בגן. 

"הוירוס רץ בגן מספר פעמים השנה ותמיד נאמר בקלות שזה וירוס. מעולם לא קיבלנו שום ממצאים ממשרד הבריאות בשקיפות מלאה, הכל נעשה באופן מחתרתי מול מנהלת הגן ואף הורה לא יודע מה באמת קורה שם. בנוסף מודיעים לנו מהרגע להרגע לקחת את הילדים ללא עדכון והכנה מראש בלי שום החזר כספי ובלי תשובות. הורים הולכים לשבת בבית על חשבונם בלי לקבל תשובות מאף גוף מהחברה העירונית מלבד מנהלת המעון שעושה טובה שעונה", מסרו הורי הגן שכועסים מאוד על ההתנהלות.

ההורים מצפים לקבל עוד הערב תשובות מעיריית אשקלון על מועד החזרה למעונות ועל מועד ההחזר הכספי בגין הימים בהם יהיה הגן סגור. 

מעיריית אשקלון נמסר: "עם היוודע מקרי התחלואה במעון, פעלו החברה העירונית וצוות הגן בשקיפות מלאה מול ההורים ועדכנו אותם בצורה שוטפת על הנעשה כולל הפצת הודעות מפורטות והנחיות להורים כיצד לפעול על מנת למנוע הדבקה. היום (רביעי) הנחתה לשכת הבריאות המחוזית, שהיא הסמכות היחידה לכך, על סגירה של המעון עד להשלמת פעולות החיטוי והניקיון הנדרשות במקרים כאלו. ממונה בריאות ציבור רשותי עמד בקשר עם הורי הגן וסקר בפניהם את הפעולות הנדרשות כולל מאמצי העירייה והחברה העירונית למנוע את סגירתו המלאה של המעון. מחר יתקיים סיור נוסף במקום והנחיות נוספות יובאו לידיעת ההורים בהתאם".

ממשרד הבריאות נמסר:"רופאת מחוז אשקלון של משרד הבריאות הורתה להפסיק את פעילות מעון "עמק האלה" באשקלון עד להודעה חדשה, זאת לאחר דיווח ממנהלת המעון על התפרצות חריגה של שלשולים והקאות, בקרב 35 ילדים. במתחם המעון שברחוב עמק האלה, שכונת אגמים באשקלון, יש 6 כיתות, בהם 145 ילדים בגילאי 0-4. לאחר חקירה אפידמיולוגית, שלחה רופאת המחוז מכתב חתום, לפיו יש להפנות את הילדים לרופא מטפל לצורך בדיקות צואה, בדיקת קורונה וטיפול רפואי. במקביל יש לבצע ללא דיחוי ניקוי וחיטוי יסודי בכל רחבי המעון, כולל בכיתות, מטבח, חדרי, שירותים, חדרי ספח, מטבחון צוות, מעלית וחצר. וילונות ומוצרי טקסטיל למיניהם (כמו בובות פרווה), ישלחו לכביסה ולא יוחזרו למעון עד סיום התחלואה וחזרת הגן לפעילות. מחר, יום חמישי, תבוצע ביקורת תברואית במעון ויועברו הנחיות נוספות. המעון יפתח מחדש כשיושלמו פעולות הניקוי והחיטוי, במידה ולא יהיו מקרי תחלואה נוספים, וכן רק לאחר קבלת אישור משרד הבריאות". 

משרד הבריאות דורש לסגור את מעון עמק האלה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

ללא צפי לחזרה וללא החזר כספי: הורי מעונות עמק האלה מעלים טענות קשות על התנהלות העירייה ומצפים לתשובות | מילן מועלם
דילוג לתוכן