חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחאה בעשות נמשכת

מאות עובדים התייצבו לכנס מחאה בתמיכת ההסתדרות וראש העיר גלאם: "מפעל עשות יקר לנו, מושיטים יד למו"מ"|מילן מועלם |צילום: לירן אלבז

מאות מעובדי מפעל עשות אשקלון וגמלאי החברה לקחו הבוקר חלק בכינוס מחאה שהתקיים בשטח המפעל, על רקע כוונת הנהלת המפעל למכור אותו ללא הסכמת העובדים.

בכינוס אותו ארגן יו"ר ועד העובדים, רחמים גואטה, לקחו חלק יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה , ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, יו"ר ארגון עובדי תע"ש/אלביט, יאיר אהרון, יו"ר איגוד התעשייה הארצי בהסתדרות, גבי אסרף, מנהל החטיבה באיגוד הארצי עו"ד אלרואי צמח וחברי המזכירות בתע"ש.

הדוברים הביעו תמיכה מלאה במאבקם של העובדים והבטיחו להמשיך ולהתייצב לצידם עד שימולאו כל דרישותיהם מול הנהלת החברה.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, התייצב גם הוא לצד העובדים במפגן המחאה: "עובדות ועובדי 'עשות' כאן נותנים את הלב והנשמה למען ביטחון למדינה ואנחנו כאן כדי לומר לכם שעיריית אשקלון ואני איתכם בכל הכוח במאבק הזה. כשיוצאים למאבקים צודקים, אין לי ספק שאף אחד לא יפגע בכם. חשוב לי להביע את הערכתי לתרומה המדהימה שלכם. אני מבטיח לכם שנפנה לכל מי שנדרש כדי לעמוד על הזכויות שלכם, כי אתם העובדים חשובים יותר מכולם".

יאיר אהרון, יו"ר ארגון אלביט תע"ש, אמר הבוקר לעובדים: "הגעתי להחלטה לא פשוטה ללכת איתכם יד ביד במאבק הזה עד הסוף. אנחנו לא פוחדים מאף אחד. אנחנו אנשים של אמת, אנשים של מילה ולצערי שיקרו אותנו. לא ראיתי בחיים שלי מפעל שנמכר בתוך שבועיים. ההערכה שלי העסקה נרקמה עוד כשאלביט קנו את תע"ש, ולמהלך הזה יש מחיר. לא ניתן שיפגעו באף עובד פה, בזכויות שלו, בהגנות שלו. המפעל עובד, רווחי, יש צבר הזמנות בהיקף של 170 מיליון ממשרד הביטחון, אך אם ההנהלה תמשיך בדרך הזו, הם יגלו שלא תהיה כאן שביתה בכאילו. נפגע להם בנקודות הכי כואבות. עד שעובדי עשות לא יצאו מרוצים אני איתכם במלחמה עד הסוף. אם חשובה להם רק הבורסה, אנחנו נוריד להם את הבורסה".

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, המלווה את המאבק מראשיתו, אמר לעובדים: "המאבק הזה הוא מאבק משותף של כולנו. מה שנכון היום לעשות נכון לכל מפעלי אלביט. עברנו מאבקים, אבל המאבק הזה לא דומה למאבקים הקודמים. מה שנעשה כאן זה מעשה נבלה. נתנו מילת כבוד, אבל גילינו שאין כבוד וזה עלול להשפיע על כל יחסי העבודה במדינת ישראל. אם גונבים לנו הפעם את ההסכם הזה, גונבים את כל ההסכמים במדינה. באתי לכאן היום כדי לומר לכם, העובדים, שיש לכם גיבוי מלא במאבק של ההסתדרות בראשות ארנון בר דוד, שנותן לנו גיבוי מוחלט, מלווה כל מהלך ועוקב מקרוב אחרי כל מה שנעשה כאן. לא נרפה ולא נעצור עד שעובדי עשות יקבלו את כל מה שמגיע לה. אף חד לא יגזור קופון על הגב שלנו".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שנעדר מהכינוס על רקע אילוצים הנוגעים לתוכנית הכלכלית במשק, הביע תמיכה מלאה במאבקם של העובדים. "הנהגת ההסתדרות מתייצבת לצד העובדים וכל פעולה שתינקט מצידם תזכה לגיבוי מוחלט על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בהסתדרות".

גבי אסרף יו"ר איגוד התעשייה הארצי בהסתדרות, העניק אף הוא גיבוי מלא למאבק העובדים: "אני פה כדי לומר באופן ברור שמה שקרה כאן ב'עשות' זה דבר שלא יכול לעבור בשתיקה. המסר צריך להיות ברור: אם לא תקדימו ותשבו היום עם נציגי העובדים ,לא רק עשות תהיה בשביתה אלא כל מפעלי התע"ש".

רחמים גואטה יו"ר ועד העובדים העביר בכנס מסר חד-משמעי להנהלה: "שום מהלך למכירת המפעל לא ייצא לפועל בלי שיתוף פעולה מלא שלנו, העובדים. לצערי הנהלת החברה החליטה לעשות עסקה מאחורי גבנו, תוך כדי שהיא משקרת ומרמה אותנו בלי לשתף או ליידע אותנו, וזאת למרות הבטחותיה לשיתוף פעולה מלא. זו הייתה טעות קשה כי מי שלא מתייחס לעובדים במפעל כשותפים אנחנו לא נתייחס אליו כשותף.אנחנו רק בתחילתו של מאבק וצפויים להיות עוד צעדים נוספים שעוד לא נקטנו בהם כדי לעמוד על זכויותינו ולהבטיח את עתידנו. למפעל עשות אשקלון אין עתיד בלי העובדים, ומי שיקנה את המפעל בלי לדבר איתנו יעשה את העסקה הגרועה בחייו.על הגב שלנו אף אחד לא יעשה סיבוב. עד שלא ישבו לדבר איתנו, לקבל את ההסכמה שלנו למהלך ולהסכים לתנאים שלנו, שום צעד במפעל הזה לא יקרה. אם נצטרך לעצור קווי ייצור נעצור, אם צריך להפגין נפגין, ואם צריך להשבית את כל עשות ותע"ש, נשבית".

עוד אמר: "בזכותכם המפעל הזה קיים ורווחי וימשיך להתקיים ולהרוויח. לולי ערנותכם בביקור של ישי דוידי במפעל היינו עומדים היום בפני שוקת שבורה. בזכות התראתכם ובזכות יו"ר המרחב, רמי גואטה ואלרואי צמח, יש בידנו סכסוך עבודה שהוכרז בהסתדרות מרחב אשקלון וכן אישור מקרן השביתה לקיים שביתה מלאה. אלו הם חלק מהכלים שיש בידינו כדי לפעול כנגד הנהלת החברה.אנו רואים את המאבק הזה כחשוב , צודק ובלתי מתפשר ולא ניתן יד לניצול ציני של הנהלת החברה. למרות זאת אנו מושיטים יד למו"מ הוגן וראוי להבטיח את עתיד העובדים והחברה לשמירה על זכויותינו, הסכמי העבודה והשכר ועוד נושאים נוספים החשובים לנו, עד שלא יוסדרו כל הנושאים לא נאפשר העברת בעלות החברה.אנו מצפים מהנהלת החברה שתציג את ההתחייבויות שדרשנו לביטחון תעסוקתי והמשך השקעה במפעל הן מהנהלת אלביט והן מהנהלת קרן פימי על מנת להיכנס למשא ומתן.אני תקווה כי הנהלת אלביט וקרן פימי יפנימו כי העובדים הם המשאב העיקרי והחשוב ביותר שהביא את החברה למצבה הטוב היום והוא זה שימשיך ויוביל את החברה להישגים בעתיד.מפעל עשות יקר לנו מאוד, יש כאן עובדים שהמפעל הזה הוא מפעל החיים שלהם, עובדים כאן נתנו למפעל הזה את השנים הטובות בחיים שלהם, בנוסף הגיעו לעבודה בזמן שטילים התפוצצו מעל ראשיהם, סיכנו את חייהם כדי לספק לצה"ל ולמדינת ישראל את הדרוש לביטחון המדינה. לא ניתן לשום אדם לסחור בנו או לעשות עסקאות מעל הראש לנו.העתיד שלנו מונח כאן על הכף, העתיד של המשפחות שלנו, של הילדים שלנו, ולא ניתן לאף אחד להרוס את הדבר המדהים הזה שבנינו כאן. נמשיך להיאבק עד שנשיג את כל מה שמגיע לנו".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

מאות עובדים התייצבו לכנס מחאה בתמיכת ההסתדרות וראש העיר גלאם: "מפעל עשות יקר לנו, מושיטים יד למו"מ"|מילן מועלם |צילום: לירן אלבז
דילוג לתוכן