חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החגים מתקרבים: אין בתי כנסת בעיר היין

השכונה מאוכלסת באלפי תושבים אך העירייה לא השכילה לבנות במקביל למגורים גם מבני ציבור. כעת טוענים התושבים: "מתפללים בדוחק ובלי תנאים, העירייה נרדמה" | מילן מועלם 

שכונת עיר היין החלה להיבנות לפני מספר שנים ולמרות זאת, כעת מתברר שעיריית אשקלון לא חשבה שיש חשיבות לבניית מבני ציבור ובפרט בתי כנסת לטובת הציבור המסורתי. 

בעוד כשבועיים יחלו חגי תשרי ואלפי תושבים בשכונה נותרו חסרי מענה ובעיקר מודאגים. לדברי התושבים, בשבתות אין להם היכן להתפלל והפתרון היחיד הוא תפילות משותפות בלובי הבניינים. 

בחלק מהבניינים לא קיימים מועדוני דיירים והתושבים מתפללים בלובי בדוחק וללא מיזוג: "אל תשכחו שמדובר בבניינים של המחיר למשתכן והתנאים הם לא כמו בכל בניין. הלובי שלנו קטן ודחוק וצר וקשה לעמוד בו ולהתפלל. עברנו חודש אוגוסט, החודש החם בשנה, באמת בתת תנאים. היינו בטוחים שנעבור לשכונה שיש בה לכל הפחות בית כנסת שזה חובה בכל שכונה. זה לא העיקר לבנות בניינים, העירייה הייתה צריכה לחשוב על היום שאחרי האכלוס והמצוקה רק תלך ותגבר שכן מידי יום עוברים עוד עשרות לשכונה". 

תושב אחר בשכונה אמר: "דיברנו עם נבחרי ציבור והם אמרו שהם לא שולטים בהיתרי הבניה ובמכרזים וכי המכרז להקמת בית כנסת יצא באיחור ניכר והם מבינים לליבנו אך לא ניתן לעשות דבר. התשובה הזו לא מספקת אותנו, העירייה נרדמה בזמן שהבניינים רק הלכו והתרבו".

עוד תושב סיפר: "בשבת האחרונה הגיעו 90 מתפללים, זה מספר עצום וזה רק בניין אחד ואני ממש לא מגזים. כולנו היינו בהלם נוכח הגידול המתפללים בתוך שבוע. יש עוד ועוד מניינים בשכונה שרק הולכת וגדלה מידי יום. זה חוסר אחריות משווע ואנחנו דורשים מעיריית אשקלון לקחת אחריות על הטעות שעשתה בתכנון השכונה ולהקים בית כנסת, מצידנו בבניה קלה, העיקר שיהיה מקום ממוזג, נעים ומרווח שישרת את הילדים, הצעירים והמבוגרים שרק רוצים להתפלל. מבחינתנו שום דבר לא שווה ערך ולא חשוב כמו הקמת בית כנסת ומדובר בעדיפות עליונה ודחופה שעל ראש העיר לדאוג לה לפני הכל".

המכרזים יצאו לדרך, הבנייה בפועל עלולה להימשך שנים 

העירייה הוציאה באיחור משמעותי מכרז לבתי כנסת בשכונה אליו נגשו עמותות הפועלות בעיר, בין היתר, מרכז קהילתי מאורות, שובה ישראל, עמותת אך טוב וחסד, חב"ד ועוד. על פי תנאי המכרזים, ישנם שלושה שטחים המוקצים להקמת בתי כנסת, והזוכים יקבלו את השטח ויצטרכו לגייס כספים עבור בניית בית הכנסת מה שיכול לקחת שנים. 

לפני שנים ספורות הקימה העירייה בתי כנסת בשכונת אגמים וברנע במבנים יבילים כך שלא ברור מדוע לא כעת החליטה להתנהל בצורה שונה, בפרט שלציבור המתפללים אין פיתרון ואין היכן להתפלל. 

ולא רק בתי כנסת חסרים בשכונת עיר היין אלא גם מבני ציבור אחרים, מרכזי קניות וגם כבישים המובילים ליציאה מהשכונה. 

בעירייה טוענים כי ממש בשבועות הקרובים צפוי להיפתח כביש גישה לרחוב מנחם בגין היישר מהשכונה, מה שיקל על היציאות מעיר היין. 

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון נערכה בצורה המיטבית לקליטת מאות המשפחות החדשות בשכונת עיר היין החדשה. בתחום החינוך למשל נפתחו מוסדות חינוך בהם בתי ספר וגני ילדים כבר בשנת הלימודים החדשה. גם בתחום שירותי הדת העירייה פועלת ביתר שאת ותעניק את המענה המיטבי והמקיף ביותר לתושבים, לקראת חגי תשרי ובכלל". 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

השכונה מאוכלסת באלפי תושבים אך העירייה לא השכילה לבנות במקביל למגורים גם מבני ציבור. כעת טוענים התושבים: "מתפללים בדוחק ובלי תנאים, העירייה נרדמה" | מילן מועלם 
דילוג לתוכן