חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכחישים קשר לדומרני: החברה האשקלונית לבית המשפט – "אנחנו במצוקה"

הפשיטה שנערכה על חברת SOS שממוקמת באזור התעשיה הצפוני באשקלון – מאיימת להוביל לקריסת כך על פי מנכ"ל החברה תומר לוי ששוהה במעצר בימים האחרונים.

מפרוטוקול הדיון בהארכת המעצר עלה כי המשטרה מנהלת חקירה סמויה כבר מספר חודשים בעקבות חשבונית שהוגשה למע"מ ובה דרישה לקזז חמישה מיליון שקלים כשהציגה בעצם תעודת משלוח של חברה אחרת – מרדכי דלקים. החברה הציגה חשבונית שהוציאה לחברת SOS בגין דלקים שסיפקה לה.  כלומר החשבונית ותעודת המשלוח לא היו מאותו גורם דבר שעורר חשד ברשות המסים שמדובר בחשבונית פיקטיבית שהוצאה בגין דלקים שמעולם לא סופקו.

רגע מעצר. משטרת ישראל

השופטת דורית סבן-נוי כתבה בהחלטתה להארכת המעצר כי "קם חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. בדיון התמקדו בשאלות בנוגע לחשד ספציפי אחד, אולם כעולה ממסך שהוצג בפני ישנם חשדות נוספים".

ביום שלישי פנתה החברה לבית משפט השלום בראשל"צ בבקשה שיורה למשטרה לשחרר כ-10 כלי רכב שנתפסו, לאשר לחברות הדלק להוציא דלקים לידיה ולשחרר כספים שנתפסו וזאת לאור מצוקה אליה נקלעו.

על פי הבקשה החברה נותנת שירות לכ-800 לקוחות פעילים בחודש ומשנעת דלקים עבור פז ומשרד הביטחון. עם פתיחת החקירה הגלויה הוטלו הגבלות משמעותיות על פעילותה. מלבד תפיסת כלי הרכב, ניתנה הוראה לחברות הדלקים שאיתם עובדת SOS – בז"ן, בז"א, תש"ן, גדול פי גלילות, קצא"א, סונול צפון ופז צפון, לא להוציא דלקים לידיה ממקום היצור או האחסון ללא  אישור מרשות המסים. בנוסף, הוקפאו כספים, חשבונות ויתרות זכות של החברה, בין היתר אצל לקוחות.

עוה"ד אורי שפיגל ואיתן פינקלשטיין כתבו בבקשה כי"הפעולות אשר מונעות רכישת דלקים, שינוע דלקים וקבלת כספים מלקוחות מוביליות דה פקטו למצב שהחברה לא תוכל להתקיים ולקריסה מידית כבר בימים הקרובים".

בנוסף, בחברה מכחישים בתוקף כל מעורבות של מי מאנשי החברה עם ארגון הפשע של שלום דומרני אם כי על פי עדויות שגבתה במשטרה מתקיימים קשרים פליליים בין מי מאנשי החברה עם הארגון. במשטרה ממשיכים לבדוק את הקשר לאנשיו של דומרני כחלק מהניסיון למוטט כלכלית את ארגוני הפשיעה באזור לכיש.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן