חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הזנחתם את הילדים": הורי מעון הסוכה באשקלון הגיעו זועמים – המעון נסגר

חמש תלונות בשבועיים: אחרי מאבק ההורים, הסיירת ואתר הזירה – מעון הסוכה נסגר הבוקר וההורים התבקשו לאסוף את הילדים לאלתר | מילן מועלם 

כפי שנחשף ב'זירה': לא פחות מחמש תלונות הוגשו עד כה בתחנת המשטרה באשקלון נגד מטפלות במעון הסוכה בברנע. המעון שייך לחברה העירונית ולתמ"ת. התלונה הראשונה הוגשה כבר לפני שבועיים על ידי הורים מקבוצת הפעוטות ואתמול הוגשו ארבע נוספות על ידי הורים לילדים בקבוצת הבוגרים.

הורים מהמעון הגיעו הבוקר ודרשו מהאחראיות להורות על סגירת הגן לאלתר לאור ריבוי התלונות. בתחילה סירבו בחברה העירונית לסגור אך המאבק הצליח וההורים התבקשו לאסוף את הילדים לאלתר. הגן ישאר סגור בימים הקרובים. אחת מהסייעות הרפואיות יצאה להורים כשהיא נסערת ואמרה: "ידעתי ידעתי, שמעתי זוועות, אני התרעתי וכולם סגרו את האוזניים".

מנהלות סיירת המטה באשקלון בתגובה: "לאור ההקלטות שהגיעו לידנו, לאחר ליווי ההורים לתחנת המשטרה אמש, ולאחר תלונות נוספות של הורים שהוגשו כולל תלונה שנפתחה לפני שבועיים ללא ידיעת ההורים ועדכונם, הגענו הבוקר למעון ללוות את הורי הילדים בדרישה לסגירתו עד לבירור מלא של המקרים המזעזעים, כולל מיצוי הדין ביחס לכל הגורמים המעורבים הן בפן החוקי והן בפן המשמעתי! מנכל״ית החברה העירונית סירבה לסגירת המעון, ולאחר מאבק עיקש שלנו לצד הורי הגן, הבאנו יחד לסגירת המעון. לא ניתן לטייח אף מקרה, נפעל להצלת הילדים, ולא נאפשר לאף אחת שלא ראויה לעבוד עם ילדנו!! נפעל תמיד כשמוגנות הילדים לנגד עינינו".

יו"ר הנהגת ההורים דודו לוי מסר הבוקר: "בעקבות המתרחש כעת במעון אני מצפה ומבקש מהאחראים לקבל החלטה אמיצה לטובת הילדים ולהפסיק את הפעילות עד לבירור התלונות. לא ייתכן שחמש תלונות מוגשות עם הקלטות המטפלות עדיין עובדות עם הילדים". כאמור הגן סגור.

אמש ובעקבות הפרסום ב'זירה', נפגשו הורי המעון והאזינו להקלטות. בסיום ניגשו לתחנת המשטרה באשקלון להגיש תלונה נוספת. עוד התברר כי לפני שבועיים הוגשה תלונה כנגד מטפלת אחרת במעון – תלונה שעדיין נחקרת בגין אלימות פיזית כלפי פעוט. בסך הכל חמש תלונות בתוך שבועיים.

בהקלטות נשמעות לפחות שתיים מהמטפלות אומרות לילדים: "מספיק עם המשחקים שלך דבע, די", אני אזרוק לך את המוצץ לפח, די", "אין סליחה שבי בשקט כבר","שתוק", "סגרי את הרגליים שלך את", "מוגבלים לא ככה", "אין שמיכה אין", "הולך לישון כמו תינוק, חמוד, גדול, מגודל, שים את הראש יאללה", "כבר נמאס לי ממך", "מהרגע שראיתי אותך לא סבלתי אותך", "תראי איך את נראית יא מהבולה", "בוא לפה עכשיו יאללה ציק צ’ק ששש שקט דבע".

מטפלת אחרת נשמעה אומרת: "בא לי לתת לו איזה פיצוץ. אם לא המצלמה הזאתי היית מקבל פיצוץ". במעונות המפוקחים ישנן מצלמות אבטחה ולכך התייחסה המטפלת.

כשאחד הילדים ביקש עוף אחת מהמטפלות אומרת: "רק שמע ציקן נפתח לו המאווררים". בנוסף היא אומרת לאחת הילדות: "אין בשבילך אוכל, נגמר האוכל".

וכיצד הגיבה מנהלת המעון כשגילתה מכשיר הקלטה בגן? זוהי ההודעה שנשלחה לאחרונה על ידה להורי הגן. פשוט לא להאמין – במקום לחזק את ההורים ולהתחיל לחקור, דואגת המנהלת להדגיש כי הקלטה אינה חוקית ואין לה תוקף משפטי. המנהלת לא סיפרה להורים על התלונה שהוגשה לפני שבועיים וגם הערב אחרי חשיפת ההקלטות בחרה לשמור על שתיקה.

"גילינו שיש מכשיר הקלטה באחת הכיתות לאחר שיחה עם מפקחת המעונות ממשרד החינוך
מחובתנו לידע את ההורים ולהדגיש שמכשירים אלו אינם חוקיים ומהווים עבירה על החוק.
מה גם, שאין להם שום תוקף משפטי.

חשוב לי להבהיר שוב שצוות המעון תמיד שקוף בפניכם, ואתם מוזמנים תמיד לפנות אלינו בכל שאלה/בירור או לבקר במעון בכל שעה. בנוסף, אם יש הורה שלא סומך וחושש לגבי נושא מסוים, הוא מוזמן לקבוע שיחה ונעשה הכל על מנת שאתם שתיווכחו לדעת שהילדים נמצאים במסגרת טובה עם צוות מעולה", כתבה.

בשעה 22:15 אמש ובעקבות הפרסום, קיבלו הורים את ההודעה הבאה: "הורי מעון הסוכה שלום. היום הוגשה תלונה במשטרה בגין התנהגות מילולית אלימה לכאורה של אחת המטפלות במעון. לאחר בירור, המטפלת הושעתה עד לגמר החקירה. החברה העירונית מגנה בתוקף כל סוג של התנהגות אלימה כלפי ילדים ובכלל. על כל התפתחות נעדכן, אנו כאן בשבילכם ולמען ילדכם. בברכה, הנהלת המעונות, החברה העירונית".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן