חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הזנחה, ביוב וטענות לכח עליון: צרות בשכונת עיר היין

שכונת הדגל הולכת לאיבוד: הזנחה, פועלים ערבים שמסתובבים בלילות ללא אבטחה, היעדר מרכזים מסחריים וריחות ביוב ואם זה לא מספיק - קבלנים מעכבים מסירת דירות ומאות תושבים כבר פנו להליכים משפטיים | מה קורה בעיר היין? | מילן מועלם

מאז הוקמה, מרבים תושבי עיר היין להתלונן על השכונה שנמכרה לזוכי המחיר למשתכן. תושבי השכונה הגיעו מלאים בציפייה לשכונה היפה והמפותחת בארץ אך בפועל קיבלו אתר בניה מוזנח ונטוש.

למרות טענות רבות מצד התושבים, ולמרות שכבר לפני חודשים רבים הגיע ראש העיר לסייר בה, עד כה, לא הוקם ולו פארק משחקים אחד בשכונה וזאת בניגוד לשכונת עיר ימים שהתפתחה משמעותית. בנוסף מתמודדים התושבים עם חוסר מענה בתחבורה, אפס מרכזי קניות, ריחות ביוב ותשתיות הלוקות בחסר.

תושבי השכונה המיואשים סיפרו: "פועלים ערבים מסתובבים בלילה ואין כמעט סיור, ריחות הביוב מתגברים במקום לחלוף, הקימו לנו אנטנה מול בניינים ושיקרו לנו שימצאו לזה פתרון, יש מכת יתושים וזה בלתי נסבל".

עוד אמרו: "ראש העיר הבטיח פעם אחר פעם שידאג לטפח את השכונה. אין לנו אפילו איפה לקנות חלב ושלא נדבר על זה שתושבים ששומרים שבת מוצאים עצמם בשכונה נטושה וללא יכולת לבלות מחוץ לבית עם הילדים. הכל בתכנון כאן כושל והעירייה ממשיכה להתעלם מאיתנו. לפני שבוע פורסמה כתבה בעיתון מקומי ומיד לאחר מכן פנה אלינו נציג העירייה אך עד שלא נראה התקדמות משמעותית, לא נאמין עוד לסיפורים". 

לטענת התושבים, העירייה השקיעה בשכונת עיר ימים על אף שגם היא נמצאת בשלבי בניה ואכלוס: "אנחנו יודעים היטב מי קנו דירות בעיר ימים ולמי הם מקרובים. מי שיקרא את זה בעירייה שיעשה חשבון נפש עם עצמו. את הארנונה הם לא שכחו לגבות למרות שמלבד פינוי אשפה אין כאן כלום". 

תגובת עיריית אשקלון לא נמסרה עד כה ותובא אם תתקבל. 

"כח עליון" 

ולא כאן מסתיימות הצרות בשכונה. מאות תושבים שהיו אמורים לעבור לשכונה בחודשים האחרונים נתקלים בעיכובים במסירת הבתים והחלו לאחרונה בהליכים משפטיים נגד קבלנים. התושבים מדווחים כי הקבלנים מסרבים לשלם עבורם דמי שכירות על אף התחייבות בחוזה וטוענים ל"כח עליון" שגרר את העיכובים. 

עו"ד תהילה אלון ועו"ד אליעזר בן מוחה

 

עורכי הדין תהילה אלון ואליעזר בן מוחה התייחסו לתופעה ואמרו: "רבים פונים אלינו לאחרונה בעניין עיכוב מסירת דירה מקבלן. דיירים אשר רכשו דירות בפרוייקט של "המחיר למשתכן" נתקלים בקשיים ומהמורות בשל עיכובים שונים מצד הקבלן, שזוכים ל"תירוצים" שונים ומשונים ובעיקרם משליכים זאת על וירוס הקורונה אשר פקד את מדינתנו.

חשוב לנו להדגיש – כי ענף הבניה הוחרג בתקופת הקורונה וכי טענה זו אינה מתקבלת. בנוסף,נתקלנו בטענות שונות מצד הקבלן, כגון: המלחמה באוקראינה/השלכה על הרשויות השונות וכד'. שימו לב כי לטענות אלו אין כל בסיס. מגיע לכם על פי חוק המכר פיצוי לאחר 60 ימי איחור. תשלום רטרואקטיבי ועד למועד מסירת הדירה. אנו נתקלים רבות בדיירים שלאחר פנייתם לקבלן חושבים כי אינם זכאים לפיצוי. טעות בידם. משרדנו מייצג לא מעט פרוייקטים מול קבלנים בנושא זה ואף הוגשו מספר תביעות על ידינו". 

ליצירת קשר להתייעצות עם משרד אלון – בר מוחה לחצו כאן 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שכונת הדגל הולכת לאיבוד: הזנחה, פועלים ערבים שמסתובבים בלילות ללא אבטחה, היעדר מרכזים מסחריים וריחות ביוב ואם זה לא מספיק - קבלנים מעכבים מסירת דירות ומאות תושבים כבר פנו להליכים משפטיים | מה קורה בעיר היין? | מילן מועלם
דילוג לתוכן