חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההזדמנות שלנו לעזור להם

התאונה הקשה שעבר הרב שמעון לוגסי, הובילה אותו לפתוח את אגודת נר דוד אבי. בשבוע הבא יתקיים יום ההתרמה השנתי וזאת ההזמנות של כולנו לסייע לאחד הארגונים החשובים בעיר: "הדרישה לציוד רפואי עצומה מאי פעם והעלויות גבוהות במיוחד" | מילן מועלם


לפני 33 שנה, כשהרב שמעון לוגסי היה אברך צעיר, הוא חווה את האירוע הטראומתי בחייו. תאונת דרכים קשה שאחריה הוגדר במצב אנוש והיה ללא הכרה במשך מספר ימים, שינתה את חייו מקצה לקצה. כשפתח את עיניו התחייב לסייע כל חייו לאחרים אם רק ישרוד וכך היה.

"כשהתעוררתי אחרי שלושה ימים, הייתי מחובר להמון מכשירים וצינורות ויצא לי נדר מהפה שאם אחלים אעזור לאנשים. בהתחלה פתחתי גמ"ח הלוואות ללא ריבית כדי לעזור לאנשים, אבל אז ראיתי שאני מאבד את הכסף כי אנשים לא תמיד עמדו בהחזרים והבנתי שזו לא המטרה".

איך נולד הרעיון לפתוח מרכז לציוד רפואי? 

"רציתי להיכנס לתחום הרפואי ולהקדיש יותר זמן להצלת חיים. הלכתי לכמה קורסים והוצאתי רישיון לאמבולנס ובמקביל פתחתי את איחוד הצלה באשקלון והסביבה. יצאתי להמון מקרים בעיר עד שהקמתי את נר דוד אבי. בתחילה פעלנו ברחוב רמז, אח"כ עברנו לשיכונים ואפרידר ואחרי המתנה של שנים, הגענו לברזילי". 

הדרך לא תמיד הייתה קלה.

"נכון, לקראת 2018 התחלנו להרגיש קריסה בעמותה והיא אפילו עמדה בפני סגירה. הודות להרבה אנשים טובים שהתנדבו לסייע ותרמו, העמותה לא קרסה והגענו לברזילי. הגשנו בקשה לפתוח את המקום בברזילי ב-2014 והסניף נפתח ב-2019".

איך הייתה ההתחלה בברזילי? 

"הייתה לנו תוכנית לעשות פתיחה יפה ועשירה ואז התחיל נגיף הקורונה ונכנסנו ללחץ של עבודה והדרישה לציוד רפואי זינקה משמעותית. התחלנו עם מוצרים שקשורים לקורונה ואז הגיעה הדרישה למחוללי חמצן, מנופי הרמה, כסאות רחצה וציוד שהעלויות שלו גבוהות מאוד. במקביל הוקם בברזילי אגף שיקום ומשם מגיעים אלינו הרבה מאוד מטופלים שלוקחים ציוד. אני חייב לציין את שיתוף הפעולה המוצלח בין האגודה לברזילי בהרבה מאוד תחומים. המקום הזה יקר מאוד לליבי ואני משתדל להיות שם בכל חג ובכל פעילות".

למי שלא מכיר, תספר לנו על העשיה של נר דוד אבי

"מלבד השאלת הציוד הרפואי, אנחנו מסייעים גם בייעוץ רפואי, פניות הציבור, הקדמת תורים לבדיקות לפי דחיפות רפואית ולצערנו אנחנו נתקלים לא אחת במקרים שאנשים נמצאים במצוקה כלכלית כך שאנחנו גם מעניקים להם סלי מזון. משתדלים לעזור לציבור בכל דרך אפשרית. גם בשעות שהמשרדים לא פתוחים ואנחנו מקבלים פניה, אנחנו מגיעים ופותחים את המקום. לא משנה השעה ולא משנה מי עומד מולנו. כל מי שזקוק לעזרה יכול לפנות ונסייע בשמחה". 


ביום חמישי הבא, ערב ראש חודש אדר, תערוך העמותה יום התרמה שנתי. מידי שנה יוצאים תלמידי בתי הספר בעיר למבצע הקש בדלת, אך השנה, לאור מגבלות הקורונה, החליטו בנר דוד אבי לוותר על המבצע הנרחב ולעבור לגיוס המונים דרך הרשתות החברתיות ובפעילות מרוכזת שתתבצע בסניף ביום ההתרמה.

"השנה יום ההתרמה של התלמידים יחסר לנו מאוד אך מצאנו רעיון שיכול לזכות את הציבור שרוצה לתרום. המיזם נקרא תרומה עם שם של ילד. כל הורה שתורם, יוכל להכניס להגרלה את הילד שלו ובסוף היום נגריל פרסים יקרים הודות לתרומה של בעלי עסקים באשקלון. ביום ההתרמה נפנה לכולם ולכל בעלי העסקים, אנחנו בתקופה שכל שקל עוזר".

מה הצרכים המיידים של העמותה? 

"הדרישה לציוד רפואי עצומה מאי פעם. העלויות גבוהות מאוד ואנחנו חייבים לעמוד ביעדים כדי שלא יחסר ציוד לאף אחד שצריך. יש עוד מכשירים שאנחנו צריכים לרכוש וקשה מאוד להשיג אותם. רק בזכות מבצעים כאלה נוכל לעמוד ביעדים. מעבר לכך חסר לנו רכב שישמש את העמותה, אין לנו יכולת לשנע ציוד אלא אם אחד המתנדבים מעמיד לרשותנו את הרכב שלו וזה מורכב. אנחנו נדרשים להגיע לבתים, להרכיב ציוד ולהיות גם מעבדת תיקונים ניידת וזה לא פשוט בכלל בלי רכב. אני מקווה שבעקבות הכתבה מישהו יתרום לנו רכב וכמובן שהרכב יוקדש לעילוי נשמת, רפואת או הצלחת התורמים. זה יעשה שירות גדול מאוד בעיר". 

אז איך תורמים? 

"בכל הרשתות החברתיות שלנו יש דרכים לתרום. ניתן לתרום בביט או באשראי וכמובן שהכל מאובטח. אפשר לתרום גם במשרד, במזומן או העברה בנקאית. אפשר להתחיל לתרום כבר היום. חשוב לציין שלאגודת נר דוד אבי יש אישור סעיף 46 כך שמי שתורם זה נחשב לו להוצאה מוכרת ואף מקבל החזר. אני מקווה שכולם יתגייסו ויעזרו, הפעילות של העמותה חייבת להמשיך לטובת הציבור".  

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן