חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הגשמתי חלום": רז שלמה מאשקלון מתאקלם בבלגיה

בלם נבחרת ישראל ותושב אשקלון רז שלמה, השלים בשבוע שעבר את המעבר היוקרתי ממכבי נתניה ללובן הבלגית. שלמה התקבל בבלגיה בהתלהבות ואהדה והמקומיים תולים בו תקוות גדולות וצופים לו עתיד ורוד. 

שלמה הגיע לאירופה אחרי שנים של עבודה סזיפית ושקטה. אם תשאלו את הבלם הוא יספר שתמיד האמין בעצמו, גם שהיו כאלה שפחות. ביום חמישי העניק שלמה ריאיון מיוחד לערוץ הספורט מביתו החדש בבלגיה.

 "הגשמתי חלום ילדות ואני שמח שזה התממש. אין לי אלא להודות לכל מי שעזר לי ולהגיד גם תודה ענקית למכבי נתניה שעזרו לי להתפתח כשחקן וכאדם טוב יותר", אמר בפתח הדברים. 

"לא היו בי דאגות במהלך העסקה כי סמכתי על הסוכן שלי אבי נמני והאנשים הקרובים אליי שיעשו את הכי טוב עבורי ואני שמח שזה יצא לפועל. אני יודע שלאורך כל הדרך היו כאלו שלא האמינו בי אבל היו כאלו שמאמינים. תפקידי הוא להראות לאלה שמאמינים בי שהם לא טועים".

שלמה כבר מכוון גבוה יותר ואמר: "הבעלים פה הוא גם הבעלים של לסטר ואין ספק שזה דבר חיובי, אבל קודם כל צריך להוכיח את עצמי פה ויש לי הרבה להראות. אני לא חושב בכלל על משהו אחר. זו קבוצה שסיימה באמצע טבלה שנה שעברה אבל טיפה מוקדם כרגע לדבר על מטרות לעונה. מאמין שהצוות יציב מטרות לעונה בהמשך".

כזכור, לובן הבלגית רכשה את שלמה מנתניה בסכום של 1.2 מיליון יורו כשחלק מהסכום יעבור גם להפועל תל אביב. שלמה צפוי להשתכר ב-250 אלף יורו בעונה והוא חתום בלובן 4 עונות.

שלמה גדל באשקלון ובני משפחתו עדיין מתגוררים בעיר. הוא החל לשחק כדורגל בקבוצות הילדים של הפועל אשקלון וכבר בגיל 13 הצטרף למחלקת הנוער של הפועל תל אביב, שם הוסב מעמדת הקשר האחורי לעמדת הבלם.

ב-30 ביולי 2016, לפני יום הולדתו ה-17, ערך שלמה את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של הפועל תל אביב, כשנכנס כמחליף בניצחון 2–0 על בני יהודה בגביע הטוטו. בעונה זו שותף שלמה בארבעה משחקים בגביע הטוטו ובמשחק אחד בגביע המדינה, וב-12 בינואר 2017 ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת העל, כשפתח בהרכב בהפסד החוץ 1–2 לעירוני קריית שמונה באצטדיון בקריית שמונה, לאחר שהקבוצה נכנסה להליך של פירוק ושחקנים רבים נעדרו. שלמה שותף במשחק ליגה נוסף כמחליף, ובתום העונה ירדה הקבוצה לליגה הלאומית.

בעונת 2017/2018 המשיך שלמה לשחק בקבוצת הנוער, ובמקביל ערך 12 הופעות במדי הקבוצה הבוגרת בליגה הלאומית. ב-7 במאי 2018 כבש את שער הבכורה שלו בקריירה, בניצחון 3–0 על הפועל עפולה, ובתום העונה העפיל עם הקבוצה בחזרה לליגת העל. בעונת 2018/2019 שימש שלמה כבלם מחליף לאוראל דגני ואדי גוטליב וקיבל דקות משחק רבות יותר. ב-30 בדצמבר 2018 כבש את שער הבכורה שלו בליגת העל, בניצחון 2–0 על בני סכנין, ובסך הכל ערך בעונה זו 24 הופעות בליגת העל וכבש שני שערים. במקביל שותף כחריג גיל במשחקי קבוצת הנוער, וזכה עמה בגביע המדינה.

בעונת 2019/2020, לאחר עזיבתו של גוטליב, הפך שלמה לשחקן הרכב קבוע בהפועל תל אביב ופתח בכל 36 משחקי הליגה. בעונה זו כבש שלמה שער אחד, והעפיל עם הקבוצה לפלייאוף העליון ולחצי גמר גביע המדינה. עונה לאחר מכן העפיל עם הקבוצה לגמר גביע המדינה, בו עלה כמחליף בשניות סיום ההארכה בהפסד הפועל 1–2 למכבי תל אביב.

ב-2 באוגוסט 2021 עבר שלמה למכבי נתניה בהשאלה לעונה אחת, עם אופציה לרכישה בתום העונה. לאחר שהאופציה מומשה חתם שלמה במועדון לשלוש שנים. בינואר 2023 זכה עם מכבי נתניה בגביע הטוטו.שלמה שיחק בכל נבחרות הנערים של ישראל ואף שימש כקפטן בנבחרת הנוער, במדיה ערך שמונה הופעות וכבש שער אחד. ב-26 במרץ 2019 ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הנבחרת הצעירה עד גיל 21, במשחק ידידות מול גאורגיה עד גיל 21. באוגוסט 2019 זומן שלמה לראשונה לסגל נבחרת ישראל הבוגרת לקראת משחקי מוקדמות יורו 2020. ב-24 בספטמבר 2022 ערך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת וכאמור במשחקה האחרון כבש את שער היתרון והיה חלק משמעותי בניצחון.

מנכ"ל הפועל שמשון אשקלון חנוך עמר סיפר על שלמה:" כשרז היה בן 12 פנתה אליי איריס אמא של רז ושאלה אותי חנוך מה עושים עם הילד? אמרתי לה שעדיף להעביר אותו להפועל תל אביב למרות הנסיעות וכל הקשיים מסביב. היא לקחה אותו ותראי לאן הילד המוכשר הזה הגיע היום".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן