חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשם הדמוקרטיה? רשימת העסקים הסגורים היום על רקע החקיקה

בתום כינוס הלילה של פורום העסקים, שמונה את ראשי כ-150 החברות הגדולות במשק אשר מעסיקות את מרבית העובדים במגזר שאינו ממשלתי ואשר "פועל למניעת הקרע בעם באמצעות עצירת החקיקה החד צדדית" הוחלט כי הבוקר לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום.

בין השובתים: כלל מרכזי "ביג", קניוני "עזריאלי" ועופר, חנויות "פוקס", מלונות "פתאל", מלונות "ישרוטל", בנק דיסקונט, חברת אשראי "כאל", החברה המרכזית למשקאות קוקה קולה, אפריקה נכסים,  קבוצת אשטרום. מצביעי הימין מבטיחים על רקע ההצהרה – לא לקנות שוב בעסקים המדוברים.

שופרסל במתכונת מצומצמת

הפורום קורא לחברות ועסקים נוספים להצטרף ל"צעד החירום" שננקט על מנת להביא לעצירת החקיקה החד צדדית וכניסה להידברות. יש לציין כי הפעם לא מתכוונים בקואליציה להתקפל נוכח הבריונות המופגנת מצד פורום העסקים בלחץ אנשי שמאל.

"חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את החברה, מפרק את צבא העם ומסכן את הבטחון והעתיד של כולנו. הפורום קורא לראש הממשלה למלא את חובתו, להבין את גודל האסון שעלול להתרחש בימי בין המצרים שלפני תשעה באב, לעצור מיידית את החקיקה ולהיכנס להידברות", נמסר.

שופרסל החברה בפורום הודיעה כי החנויות יפעלו כרגיל:" שופרסל משמשת כעסק חיוני המספק מזון, מוצרי צריכה ותרופות לכלל תושבי מדינת ישראל ועל כן, כלל סניפי הרשת ושירותי האונליין ימשיכו לפעול כרגיל. שופרסל מהווה מאז ומתמיד דוגמה לגיוון של כ-16,600 עובדות ועובדים מאמונות, דתות ומגזרים שונים הפועלים כולם על מנת לשרת את אזרחי מדינת ישראל".

גם רמי לוי ורשת ויקטורי הודיעו על מהלך דומה: "סניפי רשת ויקטורי ברחבי הארץ, כולל בקניוני עזריאלי ומלסירון, פתוחים היום (יום שני, 24.7) כרגיל. ויקטורי הנה חברה ציבורית הנאמנה למשקיעים ומחויבת ללקוחותיה ללא הבדל דת, גזע, מין והשתייכות פוליטית".

*דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי מסרה: "במשך כל השבועות האחרונים אנו מייחלים שיימצא פתרון שימנע קרע חסר תקדים בתוכנו ויביא לעצירת החקיקה החד צדדית, המאיימת לפגוע במרקם החברתי ובדמוקרטיה הישראלית.

לצערנו העמוק, נראה שכל הקריאות לעצירה והידברות לא השיגו את מטרתן, ולכן אנו מודיעים כי מחר, יום שני, יושבתו מרכזי המסחר והמשרדים של קבוצת עזריאלי בכל רחבי הארץ (למעט שירותים חיוניים).

אנו נמצאים בשלב קריטי בו על כל אחד ואחת לבחור באיזה צד של ההיסטוריה הוא רוצה להיות, ולעשות ככל יכולתו על מנת לסמן למנהיגים שלנו לעצור, להקשיב לזעקה היוצאת מן העם ולהגיע לפתרון מוסכם".

מי שזעם על ההחלטה הינם מצביעי הימין שחשים כי פורום העסקים משתמש בכוחו על מנת לבטל את בחירת מרבית העם בקלפי על רקע התנגדותם האישית לממשלה. הרשת געשה אמש עם פרסום הידיעה שתומכי הימין הגיבו בכעס וחלקם גם בציניות למהלך. רשימת העסקים תעודכן בהמשך היום.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן