חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למען מטרה חשובה: אנה זק מגיעה לאשקלון

אנה זק וקים בן שמעון יופיעו באירוע התרמה לעמותת ים של חברים שיתקיים ביום שני הבא. תגיעו?

"אמא, נמאס לי להיות שקוף! אני עדיין חולם שיתייחסו אליי בכיתה, למה אף אחד לא יושב לידי בכיתה? אמא, גם היום הייתי לבד בהפסקה": את המשפטים הכואבים האלה אומרים ילדים רבים ברחבי הארץ.

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה ובסימן 'די לחרם' תקיים היום עיריית אשקלון בשיתוף עמותת 'ים של חברים' ערב התרמה ראשון מסוגו אשר כל הכנסותיו ישמשו להמשך הפעילות של העמותה על מנת שיוכלו להמשיך לקיים את הפעילות החשובה.

אירוע ההתרמה יתקיים היום, בשעה 16:30 בהיכל התרבות אשקלון. במסגרת האירוע יעלו להופיע אנה זק וקים בן שמעון. ניתן יהיה לרכוש כרטיסים באתר היכל התרבות. 

צילום: יפעת כהנא

עמותת 'ים של חברים' הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי שירי קניגסברג – לוי, מורה לחינוך מיוחד באשקלון מזה 18 שנים. העמותה הוקמה לאחר שגם שירי חוותה כאב אישי כאשר ביתה מאי בת ה-13 חוותה חרם ובריונות במהלך שנת הלימודים שלה. הניסיון האישי, הכאב הגדול והתהליך שעברה עם ביתה, כל אלו הניעו אותה לפעול ולטפל בתופעה המצערת והכאובה של חרם והדרה חברתית. 

יחד עם נועה אלון – חזן, מנהלת העמותה שפועלת גם היא בהתנדבות מלאה ומסייעת בקבלת עשרות פניות הן החלו בתהליך הקמה של עשרות סניפים ברחבי הארץ אשר מעניקים מידי יום מענה לילדות וילדים ופועלים לקיום מפגשים חברתיים, מופעים, טיולים ואף מעניקים פתרון גם להורים אשר חווים את החוויה הנוראית יחד עם ילדיהם. 

נועה אלון חזן

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: "מינהל החינוך של עיריית אשקלון עושה לילות כימים על מנת לטפח בתלמידות ותלמידי אשקלון ערכים לצד המצוינות וההישגים. אנו רואים בתופעת החרמות והנידוי החברתי תופעה שיש להוקיע מתוכנו ופועלים להפעלת מגוון תכניות חינוכיות על מנת למנוע מקרים מהסוג הזה. אני קורא להורים, להקפיד לשוחח עם ילדיהם גם בבית ולהסביר להם על ההשלכות החמורות שיש בכוחן של החרמות להשפיע על חיי האחר וליצור בילדיהם את תחושת האחריות החברתית וההדדיות לחבריהם לספסל הלימודים ומעבר לו. מערכת החינוך תמשיך לפעול ביתר שאת ובאפס סובלנות כלפי מקרים מהסוג הזה. אני מאחל לכולם שנת לימודים מוצלחת ומהנה."

מנהלת האגף לתרבות, נוער וספורט במינהל החינוך, דפנה ביטון: "כחלק ממדיניות ראש העיר בכל הקשור לחינוך לערכים בחרה הרשות לשתף פעולה עם ארגון ים של חברים העושה רבות למען מניעת חרמות ונידוי חברתי. בנוסף הרשות מקיימת תכניות חינוכיות בבתי הספר ובמסגרות החינוך הבלתי פורמאלי."

אנה זק. צילום: שיר תמיר

מייסדת העמותה, שירי קניגסברג – לוי: "עמותת ים של חברים מעניקה אוזן קשבת, תמיכה ומעגל חברתי לעשרות ילדות וילדים אשר מתמודדים עם מצבים חברתיים לא פשוטים. תופעת החרמות והנידוי החברתי היא תופעה קשה שיש לעקור ואנו פועלים לילות כימים על מנת למגר אותה ובמקביל להעניק את המענה הנכון לילדים המתמודדים עימה. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לשותפתי לדרך, נועה אלון חזן שעושה הכל בהתנדבות מלאה ומכל הלב. לעיריית אשקלון ולחברה העירונית על ההירתמות לנושא החשוב והרצון האמיתי להשפיע ולשנות. כמורה, יש לי רעיונות רבים שהייתי רוצה ליישם בבתי הספר ואני מרגישה שיש לי שותפים אמיתיים לדרך. בנוסף, אני רוצה להודות ללירון דהן אלקבץ מסטודיו מחולוהט ולמפיקת האירועים, סימון אלימלך שעוזרות להפיק את הערב ולהיכל התרבות. תודה גדולה גם לבנק דיסקונט על ההירתמות והרצון לסייע ולשמח את הילדים בתקופה הקשה שהם חווים."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

אנה זק וקים בן שמעון יופיעו באירוע התרמה לעמותת ים של חברים שיתקיים ביום שני הבא. תגיעו?
דילוג לתוכן