חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלאם: "אשקלון סבלה ב-7.10 וגם לפני"

עיריית אשקלון ואיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון הביעו ביום חמישי האחרון את התנגדותם הנחרצת להגדלת כמות הנפט המאוחסנת והמשונעת בחוות הדלקים של קצא"א באשקלון.

זאת במסגרת דיון רב-משתתפים שקיים משרד ראש הממשלה בבקשה שהגישה קצא"א להגדלת הכמות השנתית.

ראש העיר אשקלון ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם ומנכ"לית האיגוד, מיטל אמיתי, הזהירו בדיון כי, הגדלת הכמות המאוחסנת והמשונעת במתחם עלולה להגדיל גם את הסיכונים הסביבתיים, ואת חשיפתם של תושבי נפת אשקלון לזיהום אוויר ומטרדי ריח. לדבריהם, הדבר חמור שבעתיים נוכח העובדה שאשקלון מצויה בטווח ירי הרקטות מרצועת עזה.

במהלך הדיון אמר גלאם: "אשקלון לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל. הסיכונים בהימצאות של קצא״א בעיר ידועים היטב לכולם לפני השבעה באוקטובר והם קיבלו משנה תוקף אחרי השבעה באוקטובר. אני אומר בצורה ברורה: לאשקלון לא ייכנס גרם נוסף לא של גפ״מ ולא של דלק, גם אם אצטרך לעצור זאת בגופי. נגמר. הופקרנו מספיק. אני אומר לכל מי שבדיון, גם למשרדי הממשלה וגם למשרד ראש הממשלה, אל תנסו אותי. אני אלך עם זה עד הסוף הפעם. כל מה שמגיע לתושבים שלי הם יקבלו, גם הטבות במס".

בנייר עמדה שהגיש האיגוד צוין כי, "צמיחתה המשמעותית של העיר בשנים האחרונות, וקצב הגידול הצפוי בשנים הקרובות, מחייבים את צמצום החשיפה לסיכונים סביבתיים לריכוזי האוכלוסייה הסמוכים. נוכח זאת, קבלת בקשתה של קצא"א, עומדת בסתירה חזיתית למציאות הקיימת והעתידית בעיר אשקלון".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן