חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גאווה מקומית

 

 

שלוש קבוצות מבית הספר אורט רונסון, העפילו לשלב הגמר בתוכנית סייבר ארצית. "התחרות עצמה נתנה לי הרבה עניין בנושא התכנות", סיפרה סתיו חלפון אחת התלמידות שהעפילה לגמר.

 

התחרות התקיימה בשלושה שלבים, ושלוש הקבוצות מבית הספר הכוללות 13 תלמידים העפילו לשלב הגמר בתחרות היוקרתית שתתקיים בחודש יוני.  בשלב הראשון שהתקיים בחודש מרץ, נבחנות הקבוצות בתוך בתי הספר כאשר המטרה הייתה לאמן את התלמידים לשלב האתגרים וללמד אותם תכנות ברמה שתאפשר להם להתמודד מול בתי ספר אחרים בארץ. את האליפות הבית ספרית הובילו מורי בית הספר יחד עם בוגרי ביה"ס שהגיעו במיוחד כדי להירתם ולסייע לדור הצעיר ללמוד תכנות.

 

 

בשלב האתגרים שהוא השלב השני בתחרות, מתמודדים התלמידים עם מאות בתי ספר

במסגרת אליפות הסייבר, בכתיבת קוד ובנושאים נוספים באמצעות מערך של משחקים מקוונים המתאימים לעולם הילדים.

 

פלטפורמה דיגיטלית זו, מנגישה בדרך חווייתית ופרקטית את כלי הלמידה הפדגוגים, באופן שמציב אתגר לתהליכי החשיבה והלמידה של תלמידי המאה ה-21, מתוך הבנה כי לימוד יעיל ואפקטיבי של נושא מורכב מתרחש דרך גירוי הסקרנות הטבעית של הלומדים ובאופן הדרגתי. באמצעות התוכנית זוכים תלמידים ומורים ליתרונות רבים המתבטאים בתהליך הלמידה כגון העלאת הבטחון העצמי משוב תוך כדי למידה, למידת עמיתים ועוד .

 

השבוע התקבלו תוצאות  השלב השני וכאמור שלוש קבוצות תכנות מבית הספר העפילו לשלב הגמר היוקרתי.

 

התחרות מתקיימת זו השנה השמינית באמצעות תכנית

skilzz

מיסודו של משרד החינוך- מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע ומובילה ומקדמת את מערך הלימודים הטכנולוגי לילדים ונוער (א-יב) התכנית החלה את פעילותה בשנת 2015 ומצליחה לחולל מאז שינוי בפני החינוך הטכנולוגי בישראל. מדי שנה, נחשפים כ- 350 אלף תלמידים מרחבי הארץ בכ-2000 בתי ספר, לתחומי למידה מדעיים-טכנולוגים כדוגמת תכנות, מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ואלקטרוניקה.

 

 

"בכיתה י' נחשפתי לתכנות קצת יותר תחרותי וזה היה הרבה יותר מעניין ןפחות גנרי מסתם לכתוב קוד, ונתן לי גם ניסיון בשפת התכנות סי שארפ שהיא שפת תכנות חדשה" סיפרה סתיו חלפון תלמידת כיתה יא' שהעפילה לגמר. "השנה פגשתי חברים מבית הספר שאוהבים את זה ויצא לי לעבוד בעבודת צוות עם הקבוצה שלי והיה מדהים. גם ביום התחרות הכרתי המון אנשים עם אותם תחומי עניין. העבודה נתנה לי המון מבחינת התכנות, ניסיון מקצועי וגם קשרים חברתיים וזה גם בהחלט מוסיף לרזומה".

 

"תהליך הלמידה היה משמעותי ביותר ונתן המון כלים לתלמידים", סיפרה האחראית על התכנית בבית הספר רחל פרלמן ."הילדים צוברים בטחון ביכולות שלהם, העצמה אישית עבודה בצוות וניסיון מעשי שמסייע להם לאחר מכן בתעסוקה בעולמות ההיי-טק. אני גאה בתלמידים ומחכה כבר לשלב הגמר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן