חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצל איומי חמאס: גנץ וכוכבי במועצה האזורית

שר הבטחון והרמטכ"ל בטקס חניכת המכשול: "הקמת המכשול פוגעת פגיעה אנושה באיום המנהרות ומחזקת את תחושת הביטחון של יישובי העוטף" | מילן מועלם

לאחר 5 שנים של בנייה, וכשברקע נשמעים איומי חמאס להסלמה, נערך היום טקס רשמי לחניכת אחד המיזמים הביטחוניים החשובים והמורכבים ביותר שידעה מדינת ישראל, חניכת "המכשול".

הטקס התקיים בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי מפקד פיקוד דרום אליעזר טולדנו, ראש המועצה חוף אשקלון איתמר רביבו, שאירחה את הטקס סמוך ליישוב נתיב העשרה וראשי רשויות מקומיות נוספים.

צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

שר הביטחון, בני גנץ : ״למדינת ישראל אתגרים צבאיים אשר משתנים עם השנים, המכשול שהקמנו מתחת לאדמה ומעליה מהווה דוגמה לחזון מערכת הביטחון. עם השלמת הפרויקט אנו שוללים מחמאס את יכולותיו – ומעניקים לתשובי הדרום ביטחון והגנה. המכשול הוא פרויקט טכנולוגי שמספק גב לצה״ להרחיב את יכולות התמרון״.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו אמר: "שמחנו לארח סמוך ליישוב נתיב העשרה את הטקס הרשמי לחניכת אחד המיזמים הביטחוניים החשובים והמורכבים ביותר שידעה מדינת ישראל, טקס חניכת המכשול. הקמת המכשול פוגעת פגיעה אנושה באיום המנהרות ומחזקת את תחושת הביטחון של יישובי העוטף. אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו על סיום הפרויקט החשוב ומודה להם על שיתוף פעולה פורה בשגרה ובחירום".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו אמר: "זהו יום היסטורי. היום נחנך המכשול התת-קרקעי שבולם את נשק המנהרות של חמאס. ביוני 2016, לפני 5 שנים, הבאתי לקבינט החלטה להקים קיר תת-קרקעי מסביב לרצועת עזה. להחלטה הזו הייתה התנגדות גדולה, כפי שהייתה התנגדות דומה להקמת הגדר שיזמנו בגבולנו הדרומי, שבלמה את הצפת ישראל במסתננים. התעקשנו, לא ויתרנו והפרויקט יצא לדרך. היום הוא נחנך באופן רשמי.  מדובר בקיר פלדה ובטון בשילוב עם טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרים יכולות איתור והתראה. במבצע ״צוק איתן״, מחבלי החמאס ניסו לחדור באמצעות מנהרות ליישובי עוטף עזה ולחדרי האוכל של הקיבוצים. הם חשבו שהם יצליחו לעשות זאת גם במבצע ״שומר החומות״, אבל אז הם גילו שהם חסומים. בכל פעם שהם ניסו להתקרב אלינו – הם הושמדו מתחת לקרקע. המכשול התת-קרקעי סביב רצועת עזה כבר הציל חיים רבים. אני גאה בכל אלו שהיו שותפים להחלטה ולביצוע של פרויקט לאומי חשוב".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

שר הבטחון והרמטכ"ל בטקס חניכת המכשול: "הקמת המכשול פוגעת פגיעה אנושה באיום המנהרות ומחזקת את תחושת הביטחון של יישובי העוטף" | מילן מועלם
דילוג לתוכן