חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"במקום שבו נגדעו חיים, נוסיף חיים"

עמותת טלי ביד רמ"ה, שהוקמה לזכרה של טלי חטואל ובנותיה, מסייעת לזוגות מאותגרי פוריות ע"י ייעוץ ועזרה כלכלית. דוד חטואל על המיזם המרגש: "אי אפשר לתאר במילים את השמחה" | מילן מועלם   

מי מאיתנו לא זוכר את הרצח המזעזע של טלי חטואל כשהייתה בדרכה לאשקלון ממושב קטיף יחד עם בנותיה? הרצח הנורא נכנס לתודעה בעוצמת אכזריותו הבלתי נתפסת. למרות הטרגדיה שהכתה במשפחה, החליט דוד חטואל להנציח את זכרה של אשתו ובנותיו בדרך מרגשת וחשובה, המשכיות החיים.

כזכור, בחודש מאי בשנת 2004 נסעה טלי חטואל  בחודש התשיעי להריונה עם ארבע בנותיה. לנסיעתן היו שתי מטרות. האחת אישית, בדיקת אולטראסאונד למעקב הריון, השניה לאומית, לעורר את חיבת הארץ ולהשפיע על מתפקדי הליכוד להצביע כנגד תוכנית התנתקות. 

טלי ובנותיה הי"ד לא זכו להגיע לאשקלון שכן מחבלים שפלים רצחו את טלי והילדות הקטנות ואת העובר שאמור היה להיוולד עוד באותו החודש. 

מתוך השכול והכאב החליט דוד חטואל להביא לעולם בשורה: הקמת עמותת טלי ביד רמ"ה, לזכרן של טלי והבנות כשהמטרה היא להבהיר שבמקום שבו נגדעו חיים, תוסיף המשפחה חיים. 

העמותה לקחה על עצמה לקדם פרוייקט המבטא את המשכיות החיים, ומסייעת בהבאת ילדים לעולם ע"י עזרה כלכלית ויעוץ לזוגות מאותגרי פוריות , אשר מתקשים לעמוד בנטל הכלכלי הכבד הכרוך בתהליך. 

העמותה פועלת מאז 2004 בהתנדבות מלאה של כל העוסקים בה ומסייעת  לכלל המגזרים בחברה. השבוע פתחה העמותה בגיוס המונים באמצעות כנס פתיחה אליו הגיע הרב יעקב אביטן שסיפר על החוויה האישית שלו ולא השאיר עין יבשה בקהל. 

דוד חטואל סיפר השבוע:" ברוך ה' זכינו לסייע למספר גדול מאוד של משפחות ורובן בישרו לנו על הריונות וילדים שנולדו בעקבות העזרה. אי אפשר לתאר במילים את השמחה הגדולה שאנו חשים עם כל נשמה חדשה המופיעה בעולם, עם כל זוג שנפקד וזוכה שביתו יתמלא בקול תינוקות". 

על הרחבת הפעילות אמר חטואל:"בתקופת הקורונה היה קצת יותר קשה לעזור. היו פניות שלא יכולנו לסייע להן והצלחנו בעזרת משפחה וחברים קרובים. הפעם החלטנו ללכת על גיוס המונים במטרה להרחיב את הפעילות ולסייע לכמה שיותר זוגות לקבל מענה". 

עבור חטואל זהו פרוייקט ההנצחה המשמעותי עבור אשתו טלי ובנותיו האהובות:"מאז מותן עשינו המון הנצחות לטלי והבנות כמו ספרי תורה, בית מדרש ויהיה גם בית כנסת על שמן אבל כשטלי נרצחה היא הייתה בדרך לבדיקת אולטרסאונד כדי לבדוק שהכל תקין עם העובר. היה צריך להיוולד לי בן והמשפחה הייתה אמורה לגדול. זה היה אמור לשמח את המשפחה המורחבת ולצערי החלום נגדע בעקבות מותם של טלי והבנות. אנחנו רוצים ליצור המשכיות ופעילות העמותה מתקשרת בדיוק לזה". 

מרים ליבוביץ', מנהלת העמותה, סיפרה:"אנחנו עמותה ייחודית בארץ, אין עמותה שמסייעת כספית לנשים בטיפולי פוריות. אפילו שיש סבסוד זה לא תמיד מספיק לזוגות. הפריה לילד ראשון יכולה להתחיל בכ-8,000 ש"ח וזה לא קל. אצלנו לא משלמים כלום, אצלנו רק מקבלים ואנחנו מסייעים לנשים בכל רחבי הארץ. לפני כמה חודשים הייתה לי שיחה קשה עם מטופלת שבכתה ואמרה לי:"אם אין לי כסף לא יהיה לי ילד?". היא סיפרה לי שהמקרר שלה ריק והיא בסך הכל רוצה להביא ילד ואז אמרתי לדוד שאני לא עומדת בזה יותר ושאני סוגרת את העמותה. הוא אמר לי לא יקום ולא יהיה, אני ועודד נדאג לזה וכך נולד רעיון גיוס ההמונים. אני לא רוצה להבטיח דבר שאין לי. ברוך ה' יש הרבה לידות והריונות וצריך לזה כסף וכוחות. אנחנו מלווים זוגות גם מבחינה נפשית וזה לא פשוט. הייתה לי מטופלת שחשבה להתאבד והרגישה שנגמרו החיים והכסף ולא רצתה לחיות יותר. נפגשנו והיא סיפרה שהאחיות יולדות, הגיסות יולדות ושאין לה בשביל מי לקום בבוקר וברוך ה' בחנוכה הייתה הברית של הבן שלה".

לסיום אמרה ליבוביץ':"אצלנו הכל בהתנדבות, אין לנו משרדים ולא משכורות. כל שקל שנתרם הולך למען עם ישראל ונשים מטופלות. אנחנו עוזרים לכולם, אצלנו כולם מקבלים ללא קשר לדתיים או לא. לא מעניין אותי מי עומד מולי ולכן אני פונה לציבור ובפרט למי שזה בא בקלות, השקט בלי ילדים בבית גורם להרבה קשיים, הרבה כאב ומתח. הזוגות מתביישים ויותר קל להם איתנו. מי שרוצה לקחת במיזם המבורך יכול לפנות אליי, 0507764332. כל תרומה חשובה". 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

עמותת טלי ביד רמ"ה, שהוקמה לזכרה של טלי חטואל ובנותיה, מסייעת לזוגות מאותגרי פוריות ע"י ייעוץ ועזרה כלכלית. דוד חטואל על המיזם המרגש: "אי אפשר לתאר במילים את השמחה" | מילן מועלם   
דילוג לתוכן