חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכל הקשור לתביעה בגין אובדן כושר עבודה – כדאי לפנות לרופא תעסוקתי

קרדיט לתמונות PIXABAY

עובדים ועובדות אשר נאלצים לעזוב את העבודה נוכח מצב בריאותי, נדרשים למצות את זכויותיהם באמצעות פנייה לרופא תעסוקתי. למעשה, אובדן כושר עבודה נקבע כאשר אדם לא יכול לעבוד באותה עבודה או בעבודה אחרת, באותו היקף שהוא עבד לפני כן, כאשר מדובר בסיבה רפואית כמו למשל תאונה, מחלה ועוד. אם אתם לא יכולים להמשיך בשגרת העבודה ורוצים לממש את הזכויות שלכם, להלן כל מה שצריך לדעת אודות תפקידו של הרופא התעסוקתי.

פנייה לרופא תעסוקתי לטובת הגשת תביעה – כל מה שצריך לדעת

במידה ואתם לא יכולים להמשיך באותה מתכונת או באותו תחום עיסוק בעקבות מצב רפואי שמונע מכם לעבוד, תידרשו לפנות לרופא תעסוקתי. תפקידו של הרופא התעסוקתי מתחלק לשניים: בחינה של תנאי סביבת העבודה של העובד ובחינת הקשר של תנאי הסביבה למחלות מסוימות (נקראות גם "מחלות מקצוע").  בכובעו השני, הוא מעריך את היכולת של העובד לעבוד בתפקיד הנוכחי או בכל תפקיד אחר, ובהתאם לכך לנסח חוות דעת. על מנת להגיש תביעה לביטוח לאומי בעקבות אובדן כושר עבודה, רופא תעסוקתי הכרחי לתהליך מאחר שחוות דעתו היא הכרחית לטובת מיצוי זכויות מלא, הן מול הביטוח הלאומי אבל גם מול חברת הביטוח, כחלק ממימוש של פוליסת אובדן כושר עבודה.

על מנת להתכונן באופן הטוב ביותר לקראת ביקור אצל הרופא התעסוקתי חשוב קודם כל להיערך מראש ולאסוף את כל התיעוד הרפואי. הערכה של הרופא התעסוקתי מבוססת בין היתר על הערכות של רופאים מומחים בתחום הרלוונטי. אם למשל אתם סובלים מפגיעה אורטופדית אשר פוגעת ביכולת שלכם לעבוד, הגיעו לרופא עם הערכה מצד אורתופד שמתייחס ליכולתכם לעבוד. בנוסף לכך, כדאי להגיע גם תנאי הפוליסה כך שהרופא יבין מה הוא נדרש להעריך מבחינת היבט רפואי, ותוך הסתמכות על חוות דעת רפואית של רופאים מומחים שבחנו את מצבכם הבריאותי וקבעו כי מצב הכשירות הרפואית אינו מאפשר להמשיך באותו היקף עבודה. עדיף להגיע לרופא עוד לפני התייצבות בוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי אשר אמון על הנושא, וזאת מתוך מטרה להגדיל את הסיכויים כי התביעה שלכם תתקבל ולא תידחה.

מדוע חוות דעת של רופא היא הכרחית לפני הגשה של תביעות בגין אובדן כושר עבודה?

חשוב להבין כי הגשה של תביעה בתחום של אובדן כושר עבודה עשוי להיות מאתגר למדי, הן בשל ההתמודדות מול רשויות כמו הביטוח הלאומי אבל גם בשל הסיכוי  לדחייה של התביעה. על כן, חוות דעתו של רופא תעסוקתי היא בעלת משקל משמעותי גם במקרים של דחיית הבקשה. במידה ולמשל הוועדה החליטה כי הבקשה נדחית, יש אופציה להגשת ערר המבוססת בין היתר על חוות דעתו. הגשה של תביעה מהסוג הזה נועדה להוביל בסופו של דבר למימוש זכויות מלא בביטוח הלאומי , ועל כן מדובר בדמות מפתחת חיונית להגשת תביעה בגן אובדן כושר עבודה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן