חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית הכנסת באגמים נסגר 📸

כאוס סביב בית הכנסת באגמים. בעירייה עוקבים בדאגה והרב פלס אומר: "הרב גלעד ואני נשמח מאוד שיהיה פתרון לכולם לפני חג מתן תורה"📸 מילן מועלם


הסערה סביב בית הכנסת ברחוב מפל התנור באגמים נמשכת: אתמול בערב הגיעה משטרה ופינתה את מתפללי בית הכנסת, אחרי ויכוחים שפרצו במקום בין המתפללים.

מתפללי חב"ד שממתינים כבר ארבע שנים למבנה, נמצאים במקום כבר כשבועיים, אך חסידיו של הרב גלעד בן ברוך טוענים גם הם שבית הכנסת הובטח להם על ידי תומר גלאם במערכת הבחירות האחרונה. מבדיקה שערכנו מתברר שאכן הובטח מבנה לרב בן ברוך שמחכה כבר 15 שנה להקצאת בית כנסת.

הכאוס גובר ובעירייה עוקבים בדאגה אחר ההתנהלות ולא יודעים כיצד לנהל את המשבר. יש לציין שהמבנה עדיין לא עבר תהליך של הקצאה כך שאף עמותה לא קיבלה בעלות בשלב זה על המקום. בעירייה החליטו לסגור את בית הכנסת בשלב זה. נציגי העירייה הגיעו למקום ונעלו את הכניסות למבנה.

גורם בעירייה אמר היום: "אין לנו עניין לתת לעמותה כזו או אחרת. אנחנו רוצים שכולם יתפללו. יש מספיק בתי כנסת כרגע באגמים. ביקשנו משני הצדדים לא להגיע לתפילה במבנה והם ממשיכים להגיע לכן נאלצנו לסגור".

בכל מקרה, מתפללים משתי הקבוצות מתכוונים להגיע הערב לתפילה.

הרב לוי פלס, שליח הרבי ל'אגמים' אמר היום ל'זירה':  "כל תושבי השכונה רוצים שיהיה פה בית חבד. אני אוהב את הרב גלעד בן ברוך וגם נפגשנו ודיברנו בעניין. עושים לנו עוול בל יתואר. אנחנו מחכים 4 שנים למבנה הזה. גירשו אותנו מהגן ואין לנו איפה להתפלל בחג. ראש העיר יכול למצוא פתרון, הרב גלעד ואני נשמח מאוד שיהיה פתרון לכולם לפני חג מתן תורה".

מהמשטרה נמסר היום:"אין מתפקידה של המשטרה לנעול או לאטום מבנה השייך לרשות המקומית , בטח שללא צו שיפוטי או מנהלי. לכן אמש טופל אירוע סכסוך במקום בין המתפללים ובהחלטת תופס המקום ,בית הכנסת נסגר. אין בכוונת המשטרה לעצור אף אחד אם לא עשה עבירה פלילית שדינה מעצר".

מדוברות העירייה לא התקבלה תגובה. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן