חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריונות בגן: צוות "חינוכי" הוקלט מתבטא באלימות וסירב לשחרר את הילדים

צוות "חינוכי" מגן בעתיקות הוקלט על ידי ההורים מדבר בזלזול ובוטות כלפי הפעוטות – ההורים הגיעו להתעמת עם הצוות שבתגובה נעל את הילדים בגן במשך חצי שעה. השערורייה נמשכה כשהגננות התבצרו בגן והיו מוכנות לצאת רק בליווי משטרה | מילן מועלם


הורים מגן ילדים בשכונת שמשון הקליטו בימים האחרונים חלק מנשות הגן שמתבטאות במילים אלימות, בוטות ומזלזלות כלפי ילדי הגן. היום בצהריים התאספו ההורים בכניסה לגן המדובר והאזינו להקלטות. מיד לאחר מכן פרצה מהומה כשההורים דרשו לשחרר לאלתר את הילדים.

הצוות שנכח בגן סירב בתוקף לדרישת ההורים ולא שיחרר את הילדים שנותרו המומים בגן נוכח המהומה שפרצה. ניידת משטרה הגיעה למקום ובהתערבות מנהל חינוך והנהגת ההורים ובאיחור של כחצי שעה שוחררו הילדים. אחת האמהות הותקפה על ידי אחת מנשות הצוות – תלונה הוגשה במשטרת אשקלון.

הורים בגן סיפרו לחדשות הזירה באשקלון כי "הגננות טענו שאין בכוונתן לשחרר את הילדים עד שתהיה אבטחה בגן כי אין חוששות שיתקפו אותן. ההבדל ביננו לבין אותן גננות הוא שאנחנו לא אלימים. ההקלטות מחרידות, לא נתפס שאפשר לדבר ככה לילדים כל כך קטנים. שמנו את היקר לנו מכל מגן וקיבלנו סכין בגב מצוות שסמכנו עליו. כל הכבוד להורה שאזר אומץ והקליט".

בשעה 16:30 המשיכו ההורים להמתין מחוץ לגן לגננות על מנת לדרוש תשובות. הגננות סירבו לצאת אלא בליווי משטרה. שתי ניידות הגיעו למקום וחילצו את הצוות שחשש כאמור מתקיפה מצד ההורים. אחד השוטרים תועד כשהוא אוחז בחוזקה בידה של אחת האמהות ומעכב אותה לחקירה בתחנת המשטרה. תגובת המשטרה תובא בהקדם. הורי הגן הגישו תלונה במשטרה נגד הגננות.

המקרה שעודנו מתנהל מצטרף לרצף אירועים בגנים בעיר. כזכור שבע תלונות הוגשו במשטרה לאחרונה נגד מטפלות במעון הסוכה – תמ"ת בעיר, אחד מהמבוקשים ביותר. בהקלטות עלתה תמונה מדאיגה לפיה לפחות שתי נשות צוות נשמעות מדברות לילדים בצורה פוגענית ומשפילה.

בהקלטות נשמעות לפחות שתיים מהמטפלות אומרות לילדים: "מספיק עם המשחקים שלך דבע, די", אני אזרוק לך את המוצץ לפח, די", "אין סליחה שבי בשקט כבר","שתוק", "סגרי את הרגליים שלך את", "מוגבלים לא ככה", "אין שמיכה אין", "הולך לישון כמו תינוק, חמוד, גדול, מגודל, שים את הראש יאללה", "כבר נמאס לי ממך", "מהרגע שראיתי אותך לא סבלתי אותך", "תראי איך את נראית יא מהבולה", "בוא לפה עכשיו יאללה ציק צ’ק ששש שקט דבע".

מטפלת אחרת נשמעה אומרת: "בא לי לתת לו איזה פיצוץ. אם לא המצלמה הזאתי היית מקבל פיצוץ". במעונות המפוקחים ישנן מצלמות אבטחה ולכך התייחסה המטפלת.

כשאחד הילדים ביקש עוף אחת מהמטפלות אומרת: "רק שמע ציקן נפתח לו המאווררים". בנוסף היא אומרת לאחת הילדות: "אין בשבילך אוכל, נגמר האוכל".

"אלימות – לא בבית ספרנו"

כזכור, בשבוע שעבר גננת וסייעת צהרון הלכו מכות לעיני הילדים ההמומים בגן שרון א' בנווה דקלים. השתיים הושעו מיד מעבודתן ובתחילת השבוע הוזמנו לשימוע במשרדה של מנכ"לית החברה העירונית רונית מצליח, בסיומו הוחלט לפטר אותן. סייעת נוספת מגן אחר שדיברה במילים קשות בגן כלפי סייעת אחרת – פוטרה גם היא על ידי מצליח. בנוסף, סייעת מגן השרון ב' הוקלטה גם היא על ידי ההורים והושעתה מהגן על ידי ראש מנהל חינוך יובל זוזט.

מנהלות מטה המאבק באשקלון מסרו: "מזועזעות מההקלטות!! מזכירות לכל ההורים להקליט!! כדי לשמור על היקרים לנו מכל, אף אחת מאיתנו לא באמת יודעת מה קורה כשהדלת נסגרת! מה הקטנים שלנו עוברים שעות ארוכות יום אחריי יום אל תתנו לאף אחד לשבור את הנפשות הרכות האלה.

אנחנו פה ללוות אתכם החל משלב השאלת המקליט, ליווי לתחנת המשטרה ולאחר מכן!
אל תחששו מדובר בילדים של כולנו! האחריות היא שלנו! מדובר פה בהצלת נפשות! זו אחריות שלנו לזעוק את הזעקה של הילדים שלנו, אלה שהולכים לגן בריאים וחוזרים עם צלקות לכל החיים. מצפות ומאמינות שמשטרת ישראל, עיריית אשקלון והחברה העירונית תעשה עבודתם נאמנה בהקדם! לא ניתן לאף אחת לצלק לנו את הילדים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן