חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביזיון: העירייה לא טרחה למצוא פתרון – בית הכנסת פורק

תתביישו! קריאת השכמה לעיריית אשקלון: בית הכנסת ששירת בעיקר מבוגרים ברחוב אריה בן אליעזר פורק היום בדמעות | מילן מועלם

את התמונות הבאות ראינו בימים החשוכים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי: בית הכנסת שהוקם בתקופת הקורונה ברחוב אריה בן אליעזר ושימש בעיקר מבוגרים ונכים, פורק הבוקר בהוראת עיריית אשקלון. 

תחילת הסיפור כאשר העירייה טענה כי על פי דו"ח מבקר המדינה יש לפרק את כלל בתי הכנסת שהוקמו בתקופת הקורונה. אלא שלא כך פני הדברים. העירייה הודיעה לבאי בית הכנסת המדובר כי לא יוכלו עוד להתפלל במקום. המתפללים פנו לבית המשפט שם הגיעו לפשרה עם עיריית אשקלון שהתחייבה לדון בהקצאת שטח.

עם סיום הדיונים פנו המתפללים לעוזריו של ראש העיר תומר גלאם ונתקלו בדלת סגורה. המתפללים ניסו ליצור קשר שוב ושוב עם עוזרי ראש העיר אך בסופו של דבר נענו כי לא יוכלו לקבל הקצאה לשטח כפי שקיבלו בשנה האחרונה רבים וכפי שהבטיחה העירייה בבית המשפט. 

מתפללי בית הכנסת שפירקו את המקום בדמעות ושברון לב, סיפרו הערב: "בית הכנסת שלנו קיים מזה עשר שנים. במשך עשור בית הכנסת קיים 3 תפילות ביום ושיעורי תורה יומיים ושבועיים. 

 

בתחילת דרכו שכן בית הכנסת בבית ששימש כבית הכנסת. לצערנו הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. יצאנו כמו כולם החוצה על מנת לקיים את המניין. שמרנו על ריחוק ועשינו הכול ע"מ לשמור על היחסים עם השכנים ותמיד עשינו כרצונם. 

לקראת ראש השנה הקודם נאלצנו להתמודד עם שכן שהתלונן על הרעש וכמובן עשינו הכול בכדי לרצותו ולהחזיר את השקט על כנו. עם התלונה כמובן הגיעה העירייה ואיתה הפקחים ואיתם צווי הפירוק. כמובן שניסנו בכל שבידינו לשמור על בית הכנסת. ניסינו לדבר עם בכירים בעירייה, כתבנו לראש העיר, פנינו לרבנים ועשינו ככול שיכולנו. לאחר שהבנו שכל מה שעשינו הביא אותנו לאותה נקודה פנינו לעו"ד הילה רווח ומשם לבית המשפט.

בסופו של תהליך נתן לנו בית המשפט זמן להגיע להבנות עם עיריית אשקלון וקברניטיה ואלו אף הבטיחו שיעשו ככול שיוכלו לסייע. חשוב לציין כי בית הכנסת משרת את באי ר"ח אריה בן אליעזר .

מרביתם פנסיונרים ואף קשישים יש אף נכים על כיסאות גלגלים שבשבילם בית הכנסת הוא הפתרון היחיד בעיקר בשבתות. הקהל הנוסף הוא קהל מעדות טריפולי וטוניס והוא משרת את באי עדות אלו. מעולם לא רצינו בפירוק בית הכנסת. 

מעולם לא רצינו לשמש כגורם משפיע על הסביבה שלנו, כל מה שרצינו זה להמשיך להתפלל גם אם המשמעות היא להמשיך באוהל. לא משנה מהו גודל הבית וכמה הוא מפואר. אנשים שבתוכו עושים את ההבדל. 

נציין כי מיד אחרי הפנייה לבית המשפט שיפרה עיריית אשקלון את עמדתה לגבי בתי הכנסת הארעיים ומרביתם קיבלו הקצאות ואישור למבנה קבע, על כך יעידו עשרות שלטים שצצו בן לילה ברחבי העיר שמורים כי בנקודה זו יקום בית כנסת. 

לנו שהובטח שראש העיר יפגש עמנו ואף ישקול בכובד ראש למצוא פתרון לא שפר המזל ועלינו שוב הוחזרה חרב הפירוק. כל בקשתנו היא שעיריית אשקלון תמצא לנו פתרון, שתמצא לנו זמן למציאת פתרון בשיתוף פעולה מלא מתוך ההבנה שהצורך קיים, הקהל קיים. מה שנשאר זה הרבה רצון טוב". 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תתביישו! קריאת השכמה לעיריית אשקלון: בית הכנסת ששירת בעיקר מבוגרים ברחוב אריה בן אליעזר פורק היום בדמעות | מילן מועלם
דילוג לתוכן