חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך לקריסה כלכלית: הדוח המטריד של מהנדסת עיריית אשקלון

אחרי הבחירות הכל צף: עיריית אשקלון שהתגאתה בפיתוחה וגידולה המהיר, מודה כעת באיחור ניכר כי בניית 11,500 יחידות דיור חדשות בדרום מזרח העיר – תביא לקריסתה הכלכלית של העיר.

במהלך השבוע הקרוב תדון הוועדה המחוזית דרום בהתנגדויות לתוכנית וכאמור עיריית אשקלון מתנגדת לה. התכנית כוללת 719 אלף מ"ר תעסוקה ואצטדיון חדש בן 13,000 מושבים – תוכנית שהייתה מוכרת היטב לעירייה על אף ההכחשות.

מתחם התחדשות עירונית. דר' בני מגדמן וישראלי גולד בע"מ

 

באתר מגדילים פורסם היום כי בהתנגדות שהגישה מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל, בשם העירייה, היא כתבה בראשית דבריה כי התכנית הוגשה ללא תיאום עם הרשות המקומית, ללא עדכון וללא הערות הוועדה המקומית. עוד נכתב כי נוכח מערכת הבחירות המקומית, ומלחמת חרבות ברזל שפרצה לאחר 7.10, משרדי העירייה תפקדו באופן חלקי.

בהתנגדות נכתב כי עיריית אשקלון מצויה בתנופת בניה אדירה במסגרת הסכמי הגג עליהם חתמה, הכוללת בניית שכונות חדשות ועשרות אלפי יחידות דיור חדשות, תוך שבמקביל מקדמת תכניות להתחדשות עירונית שיביאו להוספת אלפי יח"ד נוספות לעירייה, ובכך העירייה התגייסה לטיפול במצוקת הדיור. עם זאת, נכתב "אין מקום לנצל את התגייסותה של העיר אשקלון בתחום זה, בכדי להביא לקריסתה הכלכלית ויש לייצר לה מנופי צמחיה ומקורות הכנסה בדמות אזורי תעסוקה חדשים ונוספים על אלו הקיימים כיום".

ברנגל טוענת עוד בהתנגדות כי בהתאם לבדיקה כלכלית שערכה העירייה עלה, כי כבר כיום נוכח הוספת אלפי יח"ד לתחום העירייה, התקציב העירוני צפוי להיות בגירעון שנתי של כ- 100 מליון שקל לכל שנת מס החל משנת 2024 ועד לשנת 2030, וזאת נוכח העובדה שכל יח"ד אחת הנוספת לתחום העירייה, משמעותה הכספית הינה הוצאה שנתית בסך של 7,000 שקל לכל יח"ד מעבר לתשלום הארנונה השנתי המשולם עבור אותה יח"ד.

📸איתמר רביבו

מי שהתריעה לפני שנים בפני ראש העיר תומר גלאם על הקריסה הצפויה היא אושרת בניטה, שהייתה יו"ר מנהלת הסכם הגג והתפטרה זמן קצר לאחר מכן בשל העובדה כי בעירייה התעלמו מדוחות מקצועיים שהוגשו לה על ידה וצפו את הקושי אליו תיקלע העירייה בשל הוספת יחידות הדיור ללא בניית מתחמים מסחריים.

עיריית אשקלון דורש להעביר לתחומה שטחים מסחריים קיימים הנמצאים בתחומה של המועצה האזורית חוף אשקלון. ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו, מסר ל"מגדילים" כי: "המועצה האזורית חוף אשקלון תתנגד כמובן לאמור בהתנגדות. מן הראוי שכל רשות תתמקד באתגריה ובמציאת פתרונות למענים הנדרשים עבורה ולא תפזול לרשויות הסמוכות. כמובן שהמועצה לא תיתן ידה לכל מהלך שכזה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן