חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אשקלון: מקור הריח – שריפת אתר פסולת בברור חיל

תושבי אשקלון מדווחים על ריח שריפה חריף שחודר לבתים במספר שכונות. אתר פסולת עולה באש בברור חיל

שוב זה קורה, תושבי אשקלון התעוררו הבוקר לריח חריף ותחושת מחנק. כבר בשעה 5:30 הבוקר החלו תושבי העיר להתלונן על ריח שריפה בשכונות רבות, אפרידר, גבעת הפרחים, עתיקות, אגמים והסיטי.

במקביל לדיווחים התברר כי משעות אחר הצהריים המוקדמות אתמול, צוותים של לוחמי אש מתחנת שדרות אשקלון ונתיבות בסיוע של שופלים מהמועצה המקומית פועלים בשריפת פסולת גדולה מאוד באתר פסולת.

מפקד המשמרת רב רשף שי קריסי מסר: "מדובר בשריפה החולשת על תא שטח גדול מאוד ולכן הצוותים פעלו במספר גזרות למניעת התפשטות השריפה.
לאחר ריכוז מאמץ של הלוחמים ובסיוע של שופלים מקומיים הצלחנו לעצור את התפשטותה לכיוון הלולים.
התושבים בקיבוץ ובמושבים הסמוכים הונחו להסתגר בבתים ולסגור חלונות בשל הזיהום הכבד ששרר בסביבה כתוצאה מהעשן הנישא עם הרוח. הלוחמים עדיין בשטח על מנת לחסל נקודות בעירה העלולות לסכן מחדש את האזור כולו".

צילום: יוסי וויס חברת החשמל

מעיריית אשקלון נמסר: "בעקבות פניות על ריח שריפה בעיר אשקלון, מאיגוד ערים איכות סביבה נפת אשקלון נמסר כי מקור הריח, ככל הנראה, הוא בעקבות שריפת פסולת שהייתה אמש באחד הקיבוצים באזור והתחזקות הרוחות הדרומיות בשעות הבוקר, לכיוון אשקלון. חשוב להדגיש כי תחנות ניטור האוויר הממוקמות באשקלון לא מצביעות על חריגות. מכל מקום, כונני הסביבה של האיגוד ממשיכים בסריקות בתוך העיר, אך עד כה ללא ממצאים. נזכיר את מוקד הסביבה במספר *6911 לכל פנייה בנושא".

עו"ד תמר קידר המועמדת לראשות העיר אמרה הבוקר: "בשנים האחרונות חווים תושבי אשקלון שוב ושוב מפגעי ריח שמגיעים בחלקם מהחברות המזהמות הנמצאות בדרום העיר, נושא שבשלב זה לפחות נראה כי אין לו פתרון. עדכונים נוספים בהמשך. בימים הראשונים שלאחר תחילת הקמפיין שלי לראשות העיר, רבים מתושבי העיר פנו אליי בשאלה מדוע בחרתי לפתוח אותו דווקא בעניין זיהום אוויר ולא בתחומים אחרים, כמו חינוך, תעסוקה, מקומות חנייה, תשתיות ועוד.

כמובן שבקרוב מאוד אני אתייחס לכל הסוגיות הבוערות הללו ועוד, ואפרסם את תוכניות העבודה שלי בכל נושא ונושא. אולם בחרתי להציב את זיהום האוויר בקדמת הבמה כבר בהתחלה, כיוון שמדובר בנושא קריטי שאי אפשר ואסור עוד להתייחס אליו כבדרך אגב.

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

חברות וחברים, זיהום האוויר עולה לנו בחיים. מאות מתושבי אשקלון חולים בסרטן, ילדים סובלים ממחלות ריאה ונשימה. יחד עם זאת, המלחמה בגורמים המזהמים את העיר שלנו היא הליך ארוך ומורכב, אבל הגיע הזמן לעשות את הצעד המרכזי הראשון, ובשביל זה אני פה.

כי אי אפשר, פשוט אי אפשר עוד לדחות את הקץ, לכן בחרתי לפתוח בנושא שלא זכה כמעט לסיקור או להתייחסות מצד ראש העיר. לזה אני לא מוכנה עוד.

להלן הפתרונות: 5 תחנות ניטור אוויר, לדעת מי באמת מזהם אותנו ומהם הרעלים שאנחנו נושמים; זה הדרך להרתיע. התחנות המזהמות ובעיקר מנהליהן יתנו נ את הדין על רשלנות פושעת כלפי התושבים. אכיפה וענישה כולל מתן קנסות. היינו קמים למציאות אחרת. אפשר גם אחרת – אפשר לנשום אוויר נקי".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תושבי אשקלון מדווחים על ריח שריפה חריף שחודר לבתים במספר שכונות. אתר פסולת עולה באש בברור חיל
דילוג לתוכן