חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אזרחות גרמנית – נדחיתם בעבר? בידקו אולי עכשיו תוכלו לקבל סוף סוף אזרחות גרמנית

קרדיט לתמונה Freepik

מאז ומתמיד, ישראלים שביכולתם להוציא דרכון זר נהגו לנצל את ההזדמנות, זאת מאחר ודרכון זר ובפרט דרכון אירופאי מביא איתו לשולחן הרבה מאוד יתרונות. מעבר לכך שדרכון נוסף מקל באופן משמעותי על המעבר למדינות מסוימות, ואפילו מתיר כניסה למדינות אסורות לישראלים – חשוב לציין כי כל דרכון כולל הטבות מסוימות. כאשר מדובר על דרכון גרמני ואזרחות גרמנית לדוגמא, ניתן ליהנות מסבסוד משמעותי של לימודים בכל רחבי אירופה, ואפילו לימודים חינם בגרמניה עצמה, זאת בנוסף להטבות נוספות כמו מענקים, שירותים ציבוריים, ואפילו הטבות על משכנתא לצורך רכישת נכסים והשקעות. אם בעבר התנאים לקבלת אזרחות גרמנית או דרכון גרמני היו מעט נוקשים, חשוב להדגיש כי בעקבות שינוי משמעותי למדי בחוק הגרמני, מספרם של הישראלים שיוכלו לקבל את הדרכון הנחשק עשוי לגדול באופן משמעותי. אז מהו השינוי המדובר, כיצד הוא רלוונטי לכם ומה חשוב לדעת על מנת להוציא אזרחות גרמנית? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

קצת רקע על החוק

בעת בה אנו מדברים על אזרחות גרמנית , חשוב מאוד לציין כי עבור צאצאי יהודים שחיו שנים רבות בגרמניה וברחו בעקבות עליית המשטר הנאצי, כל שינוי או תיקון בחוק הגרמני באשר למתן אזרחות הוא בשורה של ממש. חשוב לציין כי החל משנת 2021, גם צאצאים של תושבי קבע גרמנים זכאים לאזרחות גרמנית, כאשר עד אז בעצם רק צאצאים של אזרחים יכלו להגיש בקשות על מנת לקבל אזרחות גרמנית. למעשה, בזכות אותה הקלה, כל מי שהוא צאצא של אדם שהיה תושב קבע גרמני ונאלץ להימלט בעקבות מלחמת העולם השנייה יהיה זכאי. חשוב להדגיש כי בזמן עליית הנאצים לשלטון, התגוררו בגרמניה מאות אלפי יהודים, חלקם היגרו ממדינות מזרח אירופה כמו פולין, אך מעולם לא קיבלו מעמד של אזרחות גרמנית. יהודים רבים גם החזיקו בעסקים ונכסים במדינה, זאת על אף שחלק מהם מעולם לא היו אזרחים, אלא תושבי קבע.

קשיים אפשריים בתהליך

כאשר מדובר על תהליך של הוצאת אזרחות גרמנית וקבלת דרכון גרמני, חשוב מאוד לציין כי על אף ההקלות המשמעותיות בחוק, עדיין קיים קושי לא קטן בתהליך. למעשה, יהודים רבים שברחו נאלצו להשמיד מסמכים, בייחוד אלו שהגיעו לישראל, זאת על מנת שהבריטים לא ישייכו אותם לגרמניה. מאחר ומדובר על משימה כל-כך מורכבת, הרי שעליכם להיעזר בייעוץ וליווי מקצועי. כאשר אתם בוחרים עורך דין שילווה אתכם בתהליך, חשוב מאוד לבחור אחד דובר גרמנית ברמה גבוהה ובקיא לחלוטין בחוק הגרמני על כל דיניו, זאת מאחר ורק עורך דין שכזה יוכל לספק לכם את התוצאות הטובות ביותר ולהדריך אתכם לאורך כל הדרך בצורה הנכונה על מנת שתקבלו את הדרכון הנחשק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן