חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השנה של ימ"ר לכיש

"יודעים מי חיסל את אבי ביטון, ניסיון החיסול של נינה דומרני הפריע לי מאוד, שאף אחד לא ישחק אותה עבריין, ראשי ארגוני הפשע חיים בפחד, למרות הכסף והפוזות": מפקד ימ"ר לכיש, ג'יי אר דוידוב בראיון לא שגרתי, מרתק ובלעדי | מילן מועלם

 

אחרי שנה מאתגרת עם רצף אירועים פליליים, חיסולים ושחרורם מהכלא של ראשי ארגוני הפשע הגדולים בדרום, שלום דומרני ובני שלמה, היחידה המרכזית במרחב לכיש, נבחרה ליחידה מצטיינת במשטרת ישראל בטקס יום העצמאות.

במשטרה ציינו כי בשנה החולפת בלטה היחידה בפענוח תיקי רצח מורכבים, פרשיות סחר באמל"ח והפעילה סוכנים בתחום האמל"ח והסמים. בפעילותה השפיעה ימ"ר לכיש על מפת הפשע המאורגן ובכך תרמה תרומה עצומה להעלאת תחושת הביטחון האישי של תושבי האזור.

ניקיטה, אלפא וסנסאי, סוכנים סמויים שכאמור הופעלו על ידי ימ"ר לכיש, הצליחו להפליל עשרות עבריינים ולפגוע אנושות בקווי הסמים וההימורים ובעצם הביאו לפגיעה כלכלית קשה בארגוני הפשע הגדולים.

כעת, אחרי שנה מאתגרת ועבודה האינטנסיבית, סנ"צ ג'יי אר דוידוב שובר שתיקה בראיון בלעדי ל'סקופ' ומספר על הבחירה בימ"ר ליחידה מצטיינת ועל מה שמתרחש מאחורי הקלעים. הראיון המלא פורסם היום בעיתון סקופ. 

על ההכרזה על ימ"ר לכיש כיחידה מצטיינת אמר דוידוב:"אנחנו לא מחפשים מחיאות כפיים. בסך הכל עשינו את העבודה שלנו. השוטרים והשוטרות בימ"ר לכיש עושים עבודתם כשליחות. לא השכר הוא שמחזיק אותם, כי אין בכלל הלימה בין השכר לשעות העבודה המרובות שלהם. מרבית השוטרים גרים במרחב לכיש וגם הם רוצים שקט כמו כל אזרח אחר".

דוידוב התייחס גם לניסיון החיסול של ניסים דומרני: "את האירוע של ניסים דומרני פספסנו. התיק הזה משמעותי עבורנו. זה הפך לתיק המרכזי כי בסוף מדובר באדם שרצה להתרחק מעולם הפשע, החזירו אותו בכח ופגעו בו בגלל אבא שלו. העבר של נינה לא מעניין אותי, מעניין אותי שהוא התרחק מהעולם הזה והוא נשוי ואב לילדים והיה חשוב להביא לגילוי התיק גם כמסר, שמישהו מנסה לפגוע בחף מפשע אנחנו לא נוותר. זה הפריע לי מאוד. זה לא שהחיים של העבריינים לא חשובים, אבל בסופו של דבר עבריין בוחר להיות עבריין".

הפתיע אותך שניסו לחסל אותו?

"כן. הופתעתי גם בנינה וגם בפיצוץ המטען בחתונה של לביא. יש קודים שלא צריכים לעבור אותם. אתה רוצה להיות עבריין- תהיה, אבל המשפחה לא צריכה להיות מעורבת. יש דברים שאסור לעשות".

תיק אחד שנשאר פתוח ועדיין לא נמצא לקראת כתב אישום, הוא החיסול של אבי ביטון, בכיר בארגון דומרני שעל פי החשד, אנשיו הם שהטמינו והפעילו את המטען ברכב ורצחו אותו.

ימים ספורים אחרי החיסול עצרה המשטרה שני חשודים מארגונו של דומרני אך הם שוחררו בתום שבועיים של חקירות במהלכם שמרו על שתיקה. אלא שסנ"צ דוידוב, לא מציע לאף אחד מהם להסתובב בחופשיות ולחשוב שהתיק סגור.

איך זה שאין כתב אישום בתיק הרצח של אבי ביטון?

"יש עולם ראיות ויש עולם עברייני. לא היו מספיק ראיות אבל אני יכול לומר לך שמי שנעצר בתיק רצח של אבי ביטון קשור חד משמעית לרצח שלו. גם התיק של אבי ביטון בעזרת ה' יהיה גלוי ואני מקווה שהרבה לפני יום העצמאות הבא. אנחנו רק צריכים עוד קצת זמן. תיק רצח חי לנצח ומי שחושב שאנחנו שוכחים, יש לו טעות. מי שאחראי לחיסול של אבי ביטון יודע שהוא מסומן. הוא לקח חיים והוא ישלם על זה. מי שמרשה לעצמו לקחת חיים שיקח בחשבון שאנחנו נרדוף אותו". 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

"יודעים מי חיסל את אבי ביטון, ניסיון החיסול של נינה דומרני הפריע לי מאוד, שאף אחד לא ישחק אותה עבריין, ראשי ארגוני הפשע חיים בפחד, למרות הכסף והפוזות": מפקד ימ"ר לכיש, ג'יי אר דוידוב בראיון לא שגרתי, מרתק ובלעדי | מילן מועלם
דילוג לתוכן